نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 12:19

دانشگاه‌ها در ارتقای بهره‌وری ایده و طرح‌های جدید ارائه دهند

اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان اردبیل در ارتقای بهره وری باید راهکارهای علمی و کارشناسی همراه با ایده‌های خلاقانه را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی صبح سه شنبه در جلسه کمیته بهبود بهره‌وری در اردبیل اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه به موضوع بهره‌وری توجهی جدی شده و یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور توجه و تمرکز در این حوزه است که امیدواریم در قالب تفاهمنامه همکاری بتوانیم به اهداف موردنظر در این راستا دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: از بین دانشگاه‌های استان نیز دانشگاه علمی – کاربردی در این حوزه می‌توانند پیشرو و پیشتاز عمل کنند تا ما بتوانیم با همکاری سازمان بهره‌وری در سایه رونق بخشی به تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال بهره وری را به نقطه مطلوب برسانیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در دولت سیزدهم حتی قرار است بر اساس نظام بهره‌وری تخصیص منابع و اعتبارات انجام شود که امیدواریم با ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها با بهره‌وری بیشتر تزریق منابع و توزیع اعتبارات را شاهد باشیم.

شایقی ادامه داد: در نظام اقتصادی کشورمان نظام بهره‌وری به عنوان مؤلفه اصلی اثربخشی و کارآمدی همواره مورد توجه بوده و در این زمینه برنامه‌های راهبردی نیز تعریف و تبیین شده است.

وی بیان کرد: در نظام بهره‌وری علاوه بر کارآیی و اثربخشی برنامه ریزی‌ها باید به نحوی باشد تا در کوتاه‌ترین زمان و بهترین دوراندیشی بتوان در سایه تعهد به تعالی و برنامه‌ریزی هوشمند بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و در قالب کمیته بهره‌وری در استان تلاش ما بر این است تا با مساعدت دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف بر مبنای بهره‌وری و نظام اثربخشی و کارآمدی هم در توزیع منابع و هم امکانات به شکل درست و اصولی عمل کنیم.

شایقی افزود: ما قطعاً از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی استفاده می‌کنیم تا بر اساس ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه بتوانیم فعالیت‌های خود را در حوزه ارتقای بهره‌وری درست و اصولی به پیش ببریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474865

مهمترین اخبار ایران و جهان: