نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 05:46

حماس خواستار مؤاخذه سران رژیم صهیونیستی شد

جنبش حماس از جامعه جهانی خواست تا سران رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان را به دلیل ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین مؤاخذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش حماس تأکید کرد که جامعه جهانی بایستی به صورت عملی اظهارات «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی رژیم صهیونیستی را محکوم کند و سران این رژیم و شهرک‌نشینان را به دلیل ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین و نقض قوانین بین‌المللی مؤاخذه کند.

بن گویر روز چهارشنبه (۲۳آگوست) در گفت‌وگو با شبکه۱۲ با اشاره به موج عملیات‌ها در کرانه باختری، حق تردد همسر و فرزندانش در جاده‌های کرانه باختری را مهم‌تر از حق عبور و مرور فلسطینی‌ها دانست. او اذعان کرده بود: «این واقعیت است، این حقیقت است. حق من برای زندگی بر حق آن‌ها مقدم است».

حماس در واکنش به این اظهارات تأکید کرد که این سخنان بن گویر همانند دیگر سخنان نژادپرستانه کابینه فاشیستی رژیم صهیونیستی و «اسموتریچ» دیگر وزیر صهیونیست است که خواستار حذف شهرک حواره از نقشه فلسطین شده بود.

بنابر گزارش وبگاه «شهاب نیوز»، حماس تصریح کرد که این سخنان وزیر صهیونیست در راستای سیاست‌های پاکسازی نژادی ملت فلسطین است که رژیم صهیونیستی و گروهک‌های صهیونیستی و شهرک‌نشینان از سال ۱۹۴۸ آن را اجرا می‌کنند.

حماس همچنین تأکید کرد که هیچ یک از تلاش‌های رژیم اشغالگر هرگز نخواهد توانست ملت فلسطین را ریشه‌کن کند و به شهرک‌نشینان هرگز اجازه داده نخواهد شد طرح‌های خود را اجرایی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468365

مهمترین اخبار ایران و جهان: