نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 14:19

آخرین نرخ تورم قم ۴۸.۷ درصد است/ رتبه بیستم در نرخ بیکاری

قم- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم آخرین نرخ ثبت شده برای تورم در این استان را ۴۸.۷ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نادری، پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری در جمع اهالی رسانه استان قم با اشاره به سفر ریاست جمهوری به قم در ۹ دی ماه ۱۴۰۰ عنوان داشت: در این سفر تعداد ۱۴۸ مصوبه برای ۲۷ وزارتخانه و دستگاه اجرایی به تصویب رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم ادامه داد: ۱۱ مصوبه تسهیلاتی و سرمایه‌گذاری، ۸۴ مصوبه‌ی اعتباری و ۵۳ مصوبه مجوزی و تعیین تکلیفی از جمله مصوبات سفر دولت به قم بوده است.

وی با اشاره به منابع تسهیلاتی استان قم بیان داشت: در بخش تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۰، تعداد ۹۸۱ طرح سرمایه گذاری با میزان ۸,۰۱۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه و در سال ۱۴۰۰، به میزان ۲,۳۶۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه و ر در سال ۱۴۰۱، تعداد ۵۰۲۲ فقره طرح سرمایه‌گذاری به میزان ۶,۱۸۱ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه بوده است.

نادری عنوان داشت: اعتبارات هزینه‌ای ۲۳ دستگاه اجرایی استان قم در سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۹۱ میلیارد تومان بوده و در سال جاری ۵۴۴ میلیارد تومان است که این عدد رشد ۳۹ درصدی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان قم گفت: در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۹۱۲ میلیارد تومان با تخصیص ۷۲ درصد و مصوب سال جاری ۱,۰۶۱ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به جمعیت استان قم گفت: ۱ یک میلیون و ۴۳۵ نفر جمعیت قم است که در رتبه ۲۰ کشور قرار دارد و آخرین رقم تورم اعلام شده استان قم برای تیرماه امسال ۴۸.۷ بوده و با نرخ بیکاری ۸.۵ درصد در رتبه ۲۰ کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به مأموریت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم اظهار داشت: برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی، هماهنگی و مدیریت بودجه، مدیریت نظام فنی، مدیریت توسعه منابع انسانی و امور استخدامی، مدیریت آمار و اطلاعات، مدیریت فعالیت‌های اطلاعات مکانی، مدیریت امور بهره وری در استان، مدیریت پژوهش‌های استان و مدیریت نظام آموزش کارکنان دولت از جمله مأموریت‌های این سازمان در استان قم است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مدیریت نظام فنی و اجرایی در استان قم بیان داشت: راهبری و دبیری شورای فنی استان، تشکیل جلسات شورا و کارگروه‌های تخصصی و پیگیری اجرای مصوبات، تشخیص صلاحیت مشاوران و پیمانکاران و نظارت فنی و بازدید میدانی از پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور، پروژه‌های استانی و ملی از جمله فعالیت‌ها در این بخش است.

نادری با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر در عرصه مدیریت نظام فنی و اجرایی گفت :۱۴۴ مصوبه شورای فنی و ۵۱۲ جلسه و بازدید کارگروه‌های تخصصی، برگزاری ۹۱ دوره آموزشی برای عوامل نظام فنی و اجرایی استان به میزان بیش از ۳۱ هزار نفر ساعت، صدور ۱۱ گواهینامه صلاحیت مشاور و ۱۲۲ گواهینامه صلاحیت پیمانکار حقیقی و حقوقی، بررسی و حل و فصل ۷۰ مورد از اختلافات، ابهامات و استعلامات عوامل فنی و اجرایی استان، ۳۰۰ بازدید میدانی از واحد تولید مصالح ساختمانی و آزمایشگاه‌های مقاومت مصالح استان، ارزیابی تخصصی و رتبه بندی کارخانه‌های تولید بتن آماده استان و اعلام عمومی نتایج به صورت سالیانه، ارزیابی و بازدید میدانی از کارخانه‌های تولید و عوامل پخش آسفالت و مشاوران فعال در زمینه راهسازی و بیش از ۷۰۰ مورد بازدید میدانی و تهیه گزارش نظارتی از پروژه‌های استانی، ملی و ریاست جمهوری از جمله فعالیت‌ها بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463921

مهمترین اخبار ایران و جهان: