نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 13:51

«بیشکک» میزبان وزرای اقتصاد و بازرگانی شانگهای

نشست وزرای اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در« بیشکک» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، نشست وزرای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مسئول فعالیت‌های اقتصادی و تجارت خارجی در « بیشکک» برگزار شد.

«دانیار امانگلدیف» وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان در افتتاحیه این نشست به «سهل خان» معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و شرکت کنندگان طرفین خوشامد گفت و چشم اندازها و اقدامات لازم برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی در چارچوب این سازمان را یادآور شد.

امانگلدیف گفت: امروز ما در مرحله توسعه یکپارچگی هستیم، زمانی که طیف وسیعی از فرصت‌های جدید برای ظرفیت سازی بیشتر در گسترده‌ترین طیف همکاری برای کشورهایمان باز است.

وی تاکید کرد: در این راستا، تحکیم بیشتر تلاش‌های مشترک برای تعمیق روابط تجاری، سرمایه‌گذاری و تجاری، زنجیره‌های تامین و فرآیندهای یکپارچگی به طور کلی مهم است.

وزیر اقتصاد و بازرگانی این کشور در خصوص شاخص‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی گفت: حجم مبادلات تجاری قرقیزستان و کشورهای سازمان همکاری شانگهای با وجود پویایی رشد مثبت، پاسخگوی پتانسیل موجود نیست.

امانگلدیف ادامه داد: ما از ابتکارات سازمان همکاری شانگهای با هدف بهبود همکاری‌های تجاری و اقتصادی مانند کمک به رفع موانع تجارت و سرمایه گذاری و ایجاد شرایط مطلوب برای تجارت استقبال می‌کنیم.

وی همچنین اطمینان داد که طرف قرقیزستان آماده است تا به طور فعال همکاری اقتصادی در فضای این سازمان را ارتقا دهد.

وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان افزود: نشست وزیران امروز و همچنین تبادل نظر و پیشنهادات بین شرکت‌کنندگان، دامنه تعاملات چندجانبه را به میزان قابل توجهی گسترش می‌دهد، در آینده نزدیک شاخص‌های سرمایه گذاری و فعالیت تجاری و اقتصادی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و همچنین تمامی سازوکارهای همکاری به نفع منافع کشورمان است.

نشست وزرای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با حضور ایران، هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای برگزار شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517621

مهمترین اخبار ایران و جهان: