نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 22:02

کاهش محسوس دمای هوا و بارش باران در اردبیل

براساس نقشه‌های هواشناسی از فردا دوشنبه شاهد افزایش ابرناکی، هوای مه‌آلود، کاهش محسوس دما و بارش باران در استان اردبیل خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس نقشه‌های هواشناسی از فردا دوشنبه (۲۷ شهریور) ناپایداری‌ها در استان اردبیل به بیشینه مقدار خود رسیده و منجر به افزایش ابرناکی، هوای مه‌آلود، کاهش محسوس دما و بارش باران به‌ویژه در شمال استان و نواحی منتهی به استان گیلان خواهد شد. این روند تا ظهر روز سه‌شنبه (۲۸ شهریور) ادامه خواهد یافت.

بنابراین آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها محتمل بوده و در جاده‌ها و گردنه‌ها کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود. لذا توجه به هشدار سطح زرد (شماره ۴۸) سازمان هواشناسی استان اردبیل برای هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود.

در حال حاضر نیز دمای هوا در اردبیل ۱۳ درجه سلسیوس بوده و هوایی مه آلود در این شهر حاکم است و کمینه دمای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته ۵ درجه سلسیوس  بوده و بیشینه دما نیز تا ۲۰ درجه سلسیوس رسیده است.

 

طبق پیش بینی های انجام یافته کمینه دمای شهر اردبیل طی ۲ روز آتی به ۶ درجه سلسیوس خواهد رسید و بیشینه دما نیز ۱۴ درجه سلسیوس خواهد بود.

شهرستان سرعین با دمای ۱۲ درجه سلسیوس به عنوان خنک ترین شهر در استان اردبیل بوده و هم چنین شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار با ۲۳ درجه سلسیوس بیشترین دما در سطح استان اردبیل را دارند.

 

خروج سامانه ناپایدار جوی از روز چهارشنبه

اما از روز چهارشنبه (۲۹ شهریور) با توجه به خروج سامانه ناپایدار، از میزان بارش کاسته و بر دمای هوا افزوده خواهد شد و این روند تا انتهای هفته جاری ادامه خواهد یافت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501765

مهمترین اخبار ایران و جهان: