نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 14:50

عملیات پاکسازی آلودگی نفتی در گناوه تداوم دارد

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی گفت: عملیات پاک‌سازی ساحل گناوه از آلودگی‌های نفتی برای دومین روز متوالی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو گزارش دریافتی در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز گذشته مبنی بر آلودگی نفتی در سه مایلی بندر گناوه، پس از هماهنگی لازم تیم مقابله با آلودگی از بندر بوشهر به موقعیت آلودگی اعزام شد.

وی بیان کرد: بلافاصله پس از استقرار تیم مقابله با آلودگی بازدید میدانی از آن منطقه صورت پذیرفت که طی آن محرز شد علت وقوع آلودگی، نشت نفت از خط انتقال بندر گناوه - جزیره خارگ بوده و همچنان تداوم دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پیرو این وضعیت تیم مقابله با آلودگی با مواد جاذب نفتی اقدام به پاک‌سازی آن محدوده کرد و همچنین با توجه به نشت نفت این مهم به شرکت نفت نیز اطلاع رسانی شد.

عملیات پاکسازی آلودگی نفتی در گناوه تداوم دارد

شکیبی نسب ادامه داد: شرکت نفت نیز با اعزام تیم‌های فنی پیگیر تعیین دقیق محل نشتی و کنترل آن هستند و بدون تردید تا زمان رفع نشتی، پاک‌سازی به وسیله تجهیزات به تنهایی کارآمد نخواهد بود.

وی گفت: در دومین روز عملیات پاک‌سازی نیز تیم مقابله با آلودگی به وسیله شناور پایش و با تجهیزات مکانیکی مورد نیاز از جمله فنس بوم برای مهار و اسکیمر سطح کش برای بازآوری مواد نفتی در مخزن قابل حمل اقدام می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471421

مهمترین اخبار ایران و جهان: