نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 09:51

نخستین سامانه بارش پاییزی اواخر امروز مهمان مازندران می‌شود

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: نخستین سامانه بارشی از اواخر امروز مهمان آسمان مازندران می‌شود.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت جوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: نخستین سامانه بارشی اواخر امروز مهمان آسمان مازندران می‌شود.

وی گفت: به‌تدریج بارش‌های پاییزی از راه می‌رسد اما با توجه به تاخیر در بارش‌ها در واقع نوش دارو بعد از مرگ سهراب است؛ چرا که ارتفاعات بدون ذخیره آبی و مخازن آبی استان خالی شده د در چنین شرایطی کشت دوم برنج هم انجام شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: نخستین سامانه بارشی پاییزی درحالی به مازندران می‌رسد که بارش در ارتفاعات چندان قدرتمند نیست.

وی تصریح کرد: معمولا از ۲۰ مرداد ماه شکست زهرا هوا آغاز می‌شود ولی امسال حتی تا ۱۵ شهریور ماه هم هوای ‌گرمی را شاهد بودیم.

رضوی یادآور شد: دلیل ماندگاری هوای گرم و تاخیر در بارش‌های پاییزی  تغییرات اقلیمی است.

وی با هشدار آب‌گرفتگی وجاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌‏های کم مقاوم، خاطرنشان کرد: احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان در کنار رودخانه‌‏ها و پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات، مقاوم‌سازی سازه‏‌های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز سه‌شنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492521

مهمترین اخبار ایران و جهان: