نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 15:15

۴ هزار تمدید و صدور گذرنامه در موکب شهید علی میرزایی انجام شد

همدان- فرمانده انتظامی ملایر گفت: خدمات‌دهی گذرنامه به زائران اربعین حسینی در موکب شهید علی میرزایی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ساکی صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ملایر با بیان اینکه در راستای خدمات دهی به زائران حسینی و امنیت شهرستان نیروی انتظامی ملایر با تمام توان پای کار است، اظهار کرد: در برقراری امنیت در زائران اربعین در شهرستان ملایر در مسیر جاده آورزمان و در مسیر محور ملایر اراک اقدامات لازم در حال انجام است.

وی افزود: امسال تعداد موکب‌های حسینی ملایر نسبت به سال گذشته بیشتر شده که در این راستا خدمات ما در زمینه امنیتی بیشتر و بهتر ارائه می‌شود.

فرمانده انتظامی ملایر با بیان اینکه در بحث برقراری امنیت به صورت ۲۴ ساعته پای کار هستیم اما لازم است خود زائرین و مسئول موکب‌ها نیز موارد لازم را برای امنیت و آرامش خود توجه داشته باشند، گفت: در مسیر ما به صورت شبانه‌روزی گشت شبانه‌روزی و ایست و بازرسی مقطعی و ایست و بازرسی ثابت را نیز در مسیر پل حرم آباد داریم.

ساکی خاطرنشان کرد: زائران بر نگهداری از اموال و گوشی همراه و گذر نامه به عنوان اصلی‌ترین مدرک برای خروج از کشور مراقب لازم را داشته باشند همچنین در این موارد باید مراقب افراد کیف قاپ بود که این مدارک و اموال زائرین به سرقت نرود که آنها را با مشکل مواجه کند.

وی با اشاره به نکات امنیتی بیان کرد: در زمان پارک خودرو در مسیر و مواکب و … نیز باید مراقب بود که مورد سرقت قرار نگیرد و در مباحث ترافیکی نیز موارد ایمنی را رعایت کنند و باید مراقب بود که گره ترافیکی در اطراف موکب‌ها نیز ایجاد نشود.

فرمانده انتظامی ملایر عنوان کرد: برای بحث امنیت موکب‌ها سرکشی به موکب ها را داریم، متأسفانه روز گذشته در مسیر استحفاظی ملایر یک اتفاق افتاد که در این حادثه بر اثر واژگونی خودرو که علتش سرعت غیر مجاز اعلام شده یک نفر در فوت شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب شهید میرزایی در ستاد فرماندهی انتظامی ملایر گفت: این موکب با هدف تسهیل در صدور و تمدید گذرنامه زائران راه اندازی شده است.

ساکی خاطرنشان کرد: این موکب به همت همکاران گذرنامه، همکاران ناجا و تعدادی از بسیجیان در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین است، فعالیت این موکب از پنجم شهریورماه شروع و تا اربعین به‌صورت تمام وقت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر مشغول خدمت‌رسانی در این موکب در حوزه گذرنامه هستند، گفت: سال گذشته نیز طی یک روز این خدمات را داشتیم، اما امسال به‌مدت یک هفته این خدمات برای زائران در حال انجام بوده که تا به امروز ۲ هزار نفر تمدید و ۲ هزار صدور گذرنامه انجام شده است.

فرمانده انتظامی ملایر عنوان کرد: استعلامات لازم از دستگاه‌های مختلف دریافت و در کوتاه‌ترین زمان کمتر از ۱۵ دقیقه کار فرد انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478865

مهمترین اخبار ایران و جهان: