نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 01:16

صهیونیست‌ها چرا به راهبرد ترور باز می‌گردند؟

در روزهای اخیر تهدیدات مقامات صهیونیست در زمینه ترور رهبران مقاومت فلسطین، همزمان با تشدید موج عملیات‌های مقاومتی از سوی مبارزان فلسطینی افزایش پیدا کرده است.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: فلسطین اشغالی در روزهای اخیر صحنه تشدید عملیات‌های مقاومتی از سوی فلسطینیان بوده است، امری که دوایر امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را دچار شوک کرده است.

در عملیات اخیر در شهرک حواره در جنوب نابلس، مبارزان فلسطینی در یک عملیات تیراندازی کم‌سابقه که با استفاده از خودرو انجام شد، دو شهرک نشین صهیونیست را به هلاکت رساندند.

یک روز بعد از آن در شهر الخلیل (جنوب کرانه باختری) که در گذشته کمتر شاهد عملیات‌های مقاومتی به ویژه از نوع تیراندازی بوده، مبارزان فلسطینی یک شهرک نشین صهیونیست دیگر را نیز به هلاکت رساندند.

گروه‌های مقاومتی تعمیم عملیات‌های ضدصهیونیستی به کل کرانه باختری از جنوب تا شمال آن را بیانگر شکل گیری واقعیتی تلخ برای صهیونیست‌ها دانستند که طی آن کل کرانه باختری به طور واحد و تمام قد در برابر اشغالگران به پا خاسته است، رخدادی که در سال‌های اخیر کمتر شاهد آن بودیم.

آمار بالای هلاکت صهیونیست‌ها در عملیات‌های مقاومتی

رسانه‌های عبری در گزارش‌هایی با اشاره به تشدید موج عملیات‌های مقاومتی از سوی گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری، به استیصال و ناتوانی رژیم صهیونیستی از کابینه نتانیاهو گرفته تا دوایر امنیتی و نظامی آن، برای مهار مقاومت اشاره کردند.

برخی رسانه‌های عبری نیز از نگاه آماری به این مساله توجه کرده و اذعان کردند که از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۳) طی قریب به ۸ ماه اخیر در جریان عملیات‌های مقاومتی ۳۶ شهرک نشین یا نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده، آماری که در مقایسه با سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته است.

صهیونیست‌ها چرا به راهبرد ترور باز می‌گردند؟

مرکز داده پردازی معطی نیز گزارش داد که طی یک ماه اخیر یک هزار و ۱۳۲ عملیات مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی رخ داد که ۹۷ مورد از آنها (قریب به ۱۰ درصد از کل عملیات‌ها) عملیات تیراندازی به سوی نظامیان صهیونیست و یا شهرک نشینان بوده است.

بنابراین گزارش، در جریان این عملیات‌های مقاومتی، سه صهیونیست به هلاکت رسیده و دستکم ۵۰ نظامی و شهرک نشین صهیونیست زخمی شده اند.

براین اساس، عملیات‌های مقاومتی در یک ماه اخیر نیز رشد فزاینده‌ای داشته و ارتش رژیم صهیونیستی با وجود به کار گرفتن همه ابزار و قوای نظامی خود نتوانسته چاره‌ای برای این مساله بیاندیشد.

از ناتوانی عملی برابر مقاومت تا تهدید به ترور رهبران فلسطینی

در پی رخدادهای پیاپی مقاومتی در اراضی اشغالی که امنیت صهیونیست‌ها را کاملاً برهم زده است، برخی مقامات صهیونیست از جمله ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار بازگشت به راهبرد ترور رهبران فلسطینی شدند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که این روزها با کارگذاشتن دستگاهی در قلبش، وضعیت مناسبی از لحاظ جسمی ندارد، پای خود را فراتر نهاد و تهدیدی در زمینه ترور «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس مطرح کرد.

ناظران آگاه تهدیدات مطرح شده در زمینه بازگشت به راهبرد ترور رهبران فلسطینی را شاخصی از اثبات عجز و ناتوانی عملی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت تصاعدی در کرانه باختری می‌دانند. مقاومتی که این روزها بدون هیچ ترس و نگرانی وارد میدان شده صهیونیست‌ها را در میادین مختلف رویارویی با شکست‌های سنگین نظامی و امنیتی روبرو می‌سازد.

در واکنش به اظهارات مقامات صهیونیست، گروه‌ها و شخصیت‌های مقاومت فلسطین ضمن ارائه هشدارهای شدیداللحن به اشغالگران تاکید کردند که اگر رژیم صهیونیستی مرتکب حماقتی جدید علیه رهبران و فرماندهان فلسطینی شود، به منزله آن است که دروازه‌های جهنم را به روی خود گشوده و باید منتظر حملات بی‌سابقه‌ای که ممکن است دامنه‌های منطقه‌ای نیز پیدا کند، باشد.

صهیونیست‌ها چرا به راهبرد ترور باز می‌گردند؟

در همین رابطه، «عماد البرغوثی» کارشناس فلسطینی تاکید کرد: واقعیت این است که در شرایط کنونی همه اقشار ملت فلسطین آماده شهادتند و پاسخ به جنایات روزمره رژیم صهیونیستی را وظیفه و واجب شرعی خود می‌دانند.

به اعتقاد این کارشناس، برخلاف اظهارات مقامات تل‌آویو برای منتسب کردن موج عملیات‌های جدید در کرانه باختری به برخی دشمنان منطقه‌ای رژیم صهیونیستی نظیر ایران، تشدید اصرار رژیم صهیونیستی به قتل عام فلسطینیان، موجب شده که عزم و اراده ملت و مبارزان فلسطینی برای رویارویی با اشغالگران افزایش پیدا کند و آنها با هدف آزادی کامل فلسطین از چنگ اشغالگران وارد میادین نبرد شوند.

وی در ارتباط با تهدیدات مطرح شده در زمینه ترور صالح العاروری از رهبران مقاومت فلسطین که نقش ویژه‌ای در روند اجرایی عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری دارد، تاکید کرد: رهبران مقاومت فلسطینی همگی آماده شهادتند و ترسی از تهدیدات رژیم صهیونیستی به دل راه نمی‌دهند.

وی با اشاره به آماده شدن مقاومت برای نبرد نهایی در زمینه آزادسازی فلسطین، تاکید کرد: هر گونه اقدام حماقت‌گونه رژیم صهیونیستی بر علیه رهبران مقاومت، می‌تواند پیامدهای سخت و جبران‌ناپذیری برای اشغالگران داشته باشد.

صهیونیست‌ها چرا به راهبرد ترور باز می‌گردند؟

در همین رابطه، «محمد الثابت» پژوهشگر مسائل امنیتی فلسطینی تاکید کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی در زمینه ترور صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، بیانگر عجز و ناتوانی عملی رژیم صهیونیستی در توقف روند تصاعدی عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری است.

وی افزود: واقعیت این است که تهدیدات رژیم صهیونیستی، هرگز موجب هراس ملت فلسطین و توقف روند رو به جلوی مقاومت نمی‌شود، صهیونیست‌ها پیش از نیز به چشم خود این واقعیت را دیده‌اند که ترور رهبران مقاومت تأثیری در روند حرکتی مقاومت نخواهد داشت، بلکه آتش گداخته مقاومت در کرانه باختری را شعله‌ورتر خواهد ساخت.

وی تاکید کرد: تجربیات سال‌های اخیر نشان داده است که مقاومت فلسطین پس از هرگونه عملیات ترور رژیم صهیونیستی، توانسته قدرت و توان عملیاتی خود را تقویت کند و بار دیگر قدرتمندتر به صحنه نبرد بازگردد.

فرجام کلام

واقعیت این روزها پیش چشم سران صهیونیست در کرانه باختری و البته کل اراضی اشغالی بسیار با آن چیزی که در ذهن خود داشتند، متفاوت شده است. این روزها مقاومت در اراضی اشغالی به کابوس شب و روز صهیونیست‌ها تبدیل شده و امنیت اشغالگران را به پایین‌ترین سطح ممکن تنزل داده است.

این وضعیت امنیتی رژیمی است که زمانی با فخر و مباهات ارتش خود را قوی‌ترین ارتش منطقه می‌نامید. ارتشی که این روزها در برابر مقاومت قهرمانانه مبارزان فلسطینی که با وجود برتری نظامی صهیونیست‌ها، مسلح به سلاح عزم و اراده هستند، حرفی برای گفتن ندارد. در همین شرایط است که صهیونیست‌ها در وضعیت استیصال و ناتوانی کامل، راهی جز مطرح کردن ادعاهایی چون ترور رهبران مقاومت ندارند. گرفتاری امروز صهیونیست‌ها به مانند ضرب المثل مشهور عربی است که می‌گوید: «الغریق یتشبث بکل حشیش» به این معنا که غریق، (فردی که در حال غرق شدن است) به هر شاخه خشکیده‌ای چنگ می‌زند شاید که نجات یابد!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476165

مهمترین اخبار ایران و جهان: