نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 14:55

یک کارخانه کاشی بعد از ۱۷ سال در استان سمنان بازگشایی شد

گرمسار - استاندار سمنان از راه اندازی ۱۲۷ واحد کاملاً راکد طی دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: راه اندازی یک کارخانه کاشی بعد از ۱۷ سال رکود، یکی از این موارد است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری و آئین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان گرمسار در هفته دولت ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه این شهرستان بیان کرد: در هفته دولت سال جاری در شهرستان گرمسار ۷۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۵۲۳ میلیارد تومان افتتاح و ۲۰ پروژه عمرانی و اقتصادی نیز با اعتباری بالغ بر ۳۲۴ میلیارد تومان فعال خواهند شد.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام از ابتدای آغاز به کار دولت در کشور وجود داشت، دولت سیزدهم در راستای تکمیل این پروژه‌ها گام برداشته و به همین واسطه پروژه جدید در حوزه دولتی کلنگ زنی نشد.

استاندار سمنان گفت: در راستای گره‌گشایی از کار مردم، طی دو سال گذشته به ۳۲۷ روستا سفر انجام و بیش از ۵۰۰ مصوبه برای حل مشکلات و موانع، در نظر گرفته شد.

هاشمی با بیان اینکه امروز با اقدامات صورت گرفته توسط ستاد احیای واحدهای راکد استان، کارخانه کاشی پس از ۱۷ سال به چرخه تولید بازگشت، تاکید کرد: اجرای ۳۰ هزار واحد مسکونی جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی، ارتقای اقتصادی و تحول مطلوبی را برای شهرستان گرمسار به همراه خواهد داشت.

اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس نیز با بیان اینکه ۴۳ واحد صد درصد راکد در حوزه شهرستان گرمسار با تلاش‌ها و پیگیری‌های استانداری به چرخه تولید بازگشته است، گفت: در بحث پیگیری امور مرتبط با نانوایان شهرستان‌های گرمسار و آرادان در خصوص سهمیه آرد و ارائه آموزش‌های لازم به آنها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

خانی فرماندار گرمسار نیز در سخنانی کوتاه گفت: مجموع اعتبارات پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ زنی شهرستان گرمسار در هفته دولت سال جاری بالغ بر ۸۴۷ میلیارد تومان است که به نسبت سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: آب شیرین به گرمسار، جاده گرمسار به سیمین دشت، سیلوی گندم گرمسار و سایر موارد از پروژه‌هایی است که با پیگیری مسئولان با سرعت خوبی در حال اجراست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475265

مهمترین اخبار ایران و جهان: