نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 08:17

افتتاح ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان قزوین توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین گفت: ۲٠٠ واحد نهضت ملی مسکن در استان قزوین آماده تحویل به متقاضیان است.

سید علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: به دنبال بهره برداری از ۴۶۰ واحد نهضت ملی مسکن در سال جاری، ۲۰۰ واحد دیگر نیز افتتاح و آماده تحویل به متقاضیان است. 

وی افزود: تعداد کل پروژه های درحال احداث تحت عنوان نهضت ملی مسکن که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال اجراست، ۱۲۸۲ واحد بوده که در شهر مهرگان استان قزوین واقع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین تصریح کرد: در اردیبهشت ماه امسال ۴۶۰ فقره از این واحد ها افتتاح و در حال حاضر نیز ۲۰۰ فقره از این واحد ها افتتاح شده و آماده تحویل به متقاضیان است. 

این مسوول اضافه کرد: به طور کلی، تعداد کل پروژه هایی که امروز در کشور افتتاح شد ۱۲۸۷ واحد بوده که ۲۰۰ فقره‌ از این واحدها سهم استان قزوین است و تمام پروژه استان در زمینی با مساحت بالغ بر ۲۲ هکتار در حال انجام و تکمیل می باشد.

ابراهیمی ادامه داد: مبلغ احداث هر یک از این واحد ها ۸۴۵/۰۰۰/۰۰۰ الی ۸۵۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان بوده که در حدود ۴۲ درصد از این آن به شکل وام بوده و مابقی، آورده‌ متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن می‌باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین بیان کرد: در ساخت این واحدها، معماری ایرانی-اسلامی و محله ‌محور مد نظر ستاد اجرایی بوده و به همین علت هر یک از این ساختمان‌ها به صورت دو طبقه و یک حیاطه می‌باشند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر سومین سال ساخت این پروژه‌ها سپری شده و پیش‌بینی می شود تا آخر سال بخش عمده‌ای از آنها آماده و به دست متقاضیان برسد.

ابراهیمی در پایان گفت: تمامی این اقدامات توسط شرکت توسعه گری عمران ستاد اجرایی درحال اجرا بوده و ثبت نام و کلیه اقدامات این واحدها از سوی ادارات کل راه و شهرسازی در کشور انجام شده است. در اوایل شروع این پروژه ها، سایتی برای ثبت‌نام در نظر گرفته شد و متقاضیان این طرح، ثبت‌نام خود را انجام دادند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495665

مهمترین اخبار ایران و جهان: