نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 19:40

تئاتر مرزداران به صورت ملی برگزار می‌شود

اردبیل- معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: سومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران سال آینده به صورت ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نوریان عصر شنبه در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران در اردبیل اظهار کرد: چهارم شهریور به نام روز بیله‌سوار نامگذاری شده تا ما به یاد شهدای مدافع کشور در شهریور ۱۳۲۰ و حماسه‌آفرینی مرزداران بتوانیم قدردان این ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: امروز در گرامیداشت روز «بیله‌سوار» از پوستر دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رونمایی کردیم که امسال قرار است این جشنواره همزمان با هفته با شکوه وحدت برگزار شود.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: امسال جشنواره به صورت منطقه‌ای و در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار خواهد شد ولی تلاش ما بر این است تا از سال آینده با صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.

نوریان اهداف برگزاری این جشنواره را تقویت باورها و ارزش‌های دینی و مذهبی در دفاع از دین، میهن اسلامی همچنین تکریم رشادت‌ها و مجاهدت‌های مرزداران غیور و غیرتمند توصیف کرد و افزود: تبیین و بررسی نقش مرزداران در اقتدار ملی و اتحاد و همبستگی اقوام و مذاهب مختلف به همراه بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های مرزداران بیله‌سوار در شهریور ۱۳۲۰ جز اهداف تعیین شده برای این رویداد فرهنگی است.

وی محورها و موضوعات این جشنواره را مرزداران و عشق به اهل بیت (ع)، سردار حاج قاسم سلیمانی و صیانت از مرزهای سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی، مرزداران و فرهنگ عاشورایی، شهدا، دفاع و مقاومت و مرزداران فرهنگی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و ادامه داد: دیگر محورها و موضوعات این جشنواره حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های مرزداران، شهرهای مرزی و حماسه‌های ماندگار، تاریخ، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم، عشایر و صیانت از مرزهای کشور در نظر گرفته شده است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل آخرین مهلت ارسال فیلم نمایش‌های متقاضی را ۱۵ شهریورماه اعلام کرد و گفت: نتایج بازبینی ۳۰ شهریور اعلام شده و ۱۱ تا ۱۳ مهرماه همزمان با هفته وحدت شاهد برگزاری این جشنواره در شهر مرزی بیله‌سوار خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470165

مهمترین اخبار ایران و جهان: