نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 00:45

افزایش کشت محصولات سالم در خوزستان

اهواز- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سطح زیر کشت محصول سالم از بین سبزی و صیفی و گلخانه در سطحی معادل ۲ هزار و ۵۹۱ هکتار معادل ۱۱.۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناجی شهیب زاده عصر امروز شنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ تا کنون پیش آگاهی و مدیریت تلفیقی (ردیابی، پایش، نظارت و کنترل) عوامل خسارت زا در یک میلیون و ۳۷۸ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان انجام شده است.

وی به مبارزه بیولوژیک و به‌کارگیری فرآورده‌ها و تجهیزات مبارزه غیر شیمیایی در خوزستان اشاره و اظهار کرد از سال ۱۴۰۱ تا کنون این مبارزه در سطحی معادل ۶۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان صورت گرفته است.

شهیب زاده بیان کرد: ردیابی و مبارزه آفات عمومی و همگانی (سن، گندم، ملخ، جوندگان، مگس، میوه و …) در سطحی معادل ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۱۵ هکتار و ردیابی، شناسایی و کنترل عوامل خسارت زای گیاهی و قرنطینه‌ای در بخش قرنطینه داخلی ۸۵.۲ هزار هکتار و در بخش قرنطینه خارجی در سطحی معادل ۳۵ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سطح زیر کشت محصول سالم از بین سبزی و صیفی و گلخانه در سطحی معادل ۲ هزار و ۵۹۱ هکتار معادل ۱۱.۳ درصد رشد داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470421

مهمترین اخبار ایران و جهان: