نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 13:00

سقوط از ارتفاع بالاترین حوادث کودکان زیر ۵سال گنبدکاووس

رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۳۶۹ کودک زیر پنج سال به دلیل حوادث گوناگون در بیمارستان بستری شدند که بیشترین این حوادث، سقوط از ارتفاع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرهاد بدیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: بخشی از اقدامات حوزه بهداشت و درمان، پیشگیری از حوادث و سوانح است و کلیه حوادث و سوانح رخ داده در طول سال در بیمارستان‌ها ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون جوانی جمعیت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش جمعیت، بخشی از این قانون، مراقبت کودکان و جمعیت نسل جدید در برابر سوانح و حوادث است.

سقوط از ارتفاع بالاترین حادثه برای کودکان زیرپنج سال

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: یکی از آسیب‌های کودکان، رخ‌دادن سوانح و حوادث مختلف است که با توجه به آمار ثبت شده در حوزه سوانح و حوادث کودکان زیر پنج سال، سقوط از ارتفاع بیشترین سوانح کودکان در این سنین است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۴ هزارو ۷۳۵ کودک یک تا ۵۹ ماهه دچار سوانح و حوادث مختلف کوچک و بزرگ شدند و در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری شدند.

بدیعی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد کودکان زیر پنج سال دچار سوانح یک هزار و ۳۶۹ کودک بوده که از این تعداد ۷۴۰ کودک بخاطر سقوط از ارتفاع دچار سوانح شدند.

وی بیان‌کرد: ایجاد حفاظ در طبقه‌های بیش از یک طبقه در راه‌پله‌ها، پنجره‌ها، درب آب انبارها و غیره می‌تواند در کاهش این آمار تاثیرگذار باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به بررسی شرایط محیطی کودکان زیر پنج سال ابراز کرد: هر فصل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف نقاط حادثه‌خیز کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با اقدامات ایمنی، باعث پیشگیری حوادث و سوانح شویم.

لزوم نظارت بر ایمنی تجهیزات و وسایل بازی کودکان در پارک‌ها

وی یادآورشد: متاسفانه بسیاری از پارک‌های شهری و روستایی استاندارد و ایمنی لازم برای کودکان را نداشته و در روستاها اغلب این پارک‌ها در حاشیه جاده‌ها، کنار رودخانه‌ها و یا سدها احداث شده و کف وسایل و تجهیزات بازی کودکان کف‌پوش و استاندارد لازم ندارد.

بدیعی خاطرنشان‌کرد: همچنین دیوارها و منازل غیرمقاوم در روستاها که از سکنه خالی شده اما براثر کوچکترین حرکت و یا زلزله آوار می‌شود نیز می‌تواند برای کودکان خطرآفرین باشد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498321

مهمترین اخبار ایران و جهان: