نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 10:41

روند کاهش دما در خراسان جنوبی/ وزش باد شدید در استان تا چهارشنبه

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از ادامه روند کاهشی دما در استان خبر داد و گفت: با گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور تا چهارشنبه وزش باد شدید در استان پیش بینی می‌شود.

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: همچنان که پیش بینی شده بود و انتظار داشتیم از روز گذشته هوای استان خنک تر شد و با آغاز روند کاهشی دما در استان برای ۲۴ ساعت آینده نیز این روند ادامه دارد و مقداری از شدت گرمای هوا کاسته می شود.

وی با اشاره به وزش باد به ویژه در نوار شرقی استان از روز گذشته افزود: در ایستگاه بندان حداکثر سرعت وزش باد به ۸۶ کیلومتر بر ساعت و ایستگاه علی آباد زارعین نیز ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: با گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور تا چهارشنبه وزش باد شدید به ویژه در نیمه شرقی استان سبب خیزش گرد و خاک و در برخی از ساعات کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

زارعی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قاین و بیرجند به طور مشترک با حداقل دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک ترین و دهسلم با حداکثر دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر دما در روز گذشته در مرکز استان به ۳۵ درجه رسید و دمای فعلی بیرجند ۲۴ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت دو درجه کاهش را نشان می دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484265

مهمترین اخبار ایران و جهان: