نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 21:39

۱۲ هزار زائر از افغانستان به ایران وارد شدند

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: تاکنون ۱۲ هزار زائر افغانستانی از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده اند.

علی فخاری در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: از تاریخ ششم شهریورماه تا امروز، تعداد ۱۲ هزار زائر حسینی از کشور افغانستان به قصد عزیمت به عتبات عالیات عراق وارد ایران شدند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: این تعداد از زوار افغانستانی که از مسیر پایانه مرزی دوغارون وارد کشور شدند، اهل مناطق مختلف افغانستان نظیر کابل، هرات، مزارشریف، قندهار، بامیان، هلمند، غور، دایکندی و پروان هستند.

وی ادامه داد: آنچه امسال در این بین نمود بیشتری پیدا کرده، خدمت رسانی ۲۹ نفر از مهاجران افغانستانی مقیم مشهد است که اغلب کار ساماندهی و پذیرایی از هموطنانشان را انجام می دهند. 

فخاری بیان کرد: این زائران با ویزای دوبار ورود ایران وارد کشور می شوند و در ابتدای ورود به مرز دوغارون، در حسینیه شهید سلیمانی نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی مورد استقبال و پذیرایی قرار می گیرند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد تصریح کرد: روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و افغانستانی در پایانه مرزی دوغارون مستقر می شود و زائران را تا مرز چذابه در استان خوزستان منتقل می کنند.

وی اضافه کرد: با کمک نیروهای مردمی و نهادهای دولتی، تعداد هشت غرفه در حسینیه شهید سلیمانی برپا شده که خدماتی مانند پذیرایی، امور بهداشتی و درمانی، امداد و کمک های اولیه، امانات، پاسخ به سوالات فقهی، سرگرمی کودکان و تحویل سیمکارت ارائه می کنند. 

فخاری خاطرنشان کرد: استقبال و پذیرایی از زوار کشور مسلمان و همزبان افغانستان، با تاکید بر وجود اشتراکات فرهنگی با ایران از سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ادامه دارد که با وقفه ای دو ساله در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به علت همه گیری کرونا، این عملیات از سال گذشته و امسال از سر گرفته شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485521

مهمترین اخبار ایران و جهان: