نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 15:44

جشن هفته وحدت با شعار «امت رسول‌الله» برپا می شود

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت گفت: امسال و با تدابیری که صورت گرفته است در هفته وحدت با شعار «امت رسول الله»، وحدت اسلامی را باید به بهترین شکل ممکن نشان دهیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» در نشست خبری امروز با تبریک اعیاد ربیع و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امت اسلام به عنوان یک امت دیده شده است، امروز جامعه اسلامی بیش از ۲ میلیارد نفر تخمین زده می‌شود، چنین امتی را خداوند متعال برای وارستگی و شایستگی‌اش و برای ارتباطش با خداوند متعال وحدت و یکپارچگی را ترسیم کرده است.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت تأکید کرد: با تدابیری که امسال صورت گرفته است در هفته وحدت شعار امت رسول الله وحدت اسلامی را باید به بهترین شکل ممکن نشان دهیم چرا که وحدت و یکپارچگی مسلمانان باعث رشد، سرافرازی و عزتمندی مسلمانان می‌شود.

حجت‌الاسلام اختری ادامه داد: قدرت، پیشرفت‌های علمی و تمدن اسلامی در گروی وحدت در جوامع اسلامی است، قطعاً تمدن اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش بینی شده است از مسیر وحدت بین مسلمانان می‌گذرد، جامعه اسلامی ما نیاز دارد که در بین تمام اقشار و در بین همه جوامع از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی وحدت داشته باشد.

وی افزود: امامین انقلاب اسلامی همواره به موضوع وحدت پرداخته‌اند و ولادت حضرت رسول (ع) را بهانه‌ای برای این مهم قرار داده‌اند، وحدت جامعه بسیاری از کرامات حضرت محمد (ع) است که ما به عنوان مسلمان به آن افتخار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام اختری تصریح کرد: اکثر برادران اهل تسنن ۱۲ ربیع‌الاول را تاریخ صحیح ولادت پیامبر عظیم شأن اسلام می‌دانند و از سوی دیگر اکثر شیعیان روز ۱۷ ربیع‌الاول را روز ولادت پیامبر اسلامی می‌دانند، در چنین شرایطی موضوع هفته وحدت از سوی حضرت امام خمینی (ره) پیش‌بینی شد. تا مسلمانان بیش از هر زمان دیگری در این ایام به وحدت برسند.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت تصریح کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که برنامه‌های منسجمی در بین شیعیان و برادران اهل تسنن در سراسر کشور پیش‌بینی شده است، ما در هفته وحدت امسال اولین برنامه ما در فضای مجازی است که هشتگ ما «امت رسول الله امت واحد» انتخاب شده است و ما درخواست داریم که برادران و خواهرانمان در کنش‌گری‌های مجازی خود از این هشتگ استفاده کنند.

وی افزود: امسال ما در مسئله تکریم قرآن در هفته وحدت برنامه‌های ویژه‌ای داریم، همچنین از رسانه‌ها درخواست داریم که بسیار موجدانه به موضوع تکریم قرآن به عنوان عزت همه مسلمانان بپردازیم. حجت الاسلام اختری به همین مناسبت از جشن بزرگ خانوادگی و تکریم قرآن در میدان ولیعصر سه شنبه یازدهم مهر مصادف با ۱۷ ربیع الاول و نیز همزمان در سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام اختری خاطرنشان کرد: برنامه دیگری که از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی است، همچنین موضوع دیگر بهره‌گیری از ظرفیت هنر برای هفته وحدت است و ان‌شالله فعالیت هنری پررنگی در تمام استان‌ها شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت در تشریح برخی دیگر از برنامه های هفته وحدت گفت: برگزاری موسیقی‌های محلی در استان‌های مختلف، برگزاری مسابقات ورزشی با همدان جام وحدت، برگزاری جشنواره مهر محمدی در چهار استان، تجلیل از خادمان و شخصیت های برجسته قرآنی، دیدار و گفت و گو وزیر ارشاد با هنرمندان، برگزاری همایش برای آشنایی با سیره پیامبر، برپایی برنامه های متنوع میلاد النبی در بقاع متبرکه، معرفی اقدامات شاخص وحدت‌آفرین، برگزاری نشست تخصصی پیرامون رفع شبهات در حوزه زنان و خانواده، زیباسازی و تزئینات در شهرهای مختلف بخشی دیگر از برنامه های شورای هماهنگی در هفته وحدت است.

حجت‌الاسلام اختری تصریح کرد: در سایه وحدت به فرمایش خداوند متعال جامعه شایسته و اهل تعالی ایجاد می شود، ما باید تمام تلاشمان را بکنیم که در محیط دانشگاه‌ها برنامه‌های متعددی در حوزه وحدت و شبهات گوناگون داشته باشیم و امیدواریم روئسای دانشگاه ها نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518865

مهمترین اخبار ایران و جهان: