نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:52

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه‌‌های آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای

استاندار همدان از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز کارگاه‌‌های آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در دیدار با رؤسای فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای مجموعه‌های مؤثر مهارت‌آموزی به شکل علمی و نوین هستند اظهار کرد: مهارت‌آموزی در گذشته به صورت تجربی انجام می‌شد که زمان آن بسیار طولانی‌مدت و دارای خسارت جانبی بود.

وی با بیان اینکه باید در‌ راستای تأمین نیاز استان از ظرفیت مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای استفاده شود گفت: طرح‌های موفق و اثرگذار و هر آنچه به توسعه‌ مزیت‌های نسبی استان کمک کند، باید به شکل عمومی تبلیغ شود و به اطلاع مردم برسد.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش افزود: احداث مسکن معیشت‌محور در روستاها در حال انجام است که در این طرح محل اشتغال افراد در طبقه زیرین محل سکونت آنها ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرها از طریق تسهیلات بانکی و صندوق کارآفرینی از مشاغل حمایت می‌شود گفت: نیاز پرسنل مهارت‌آموخته‌‌ شرکت‌ها و صنایع باید توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تأمین شود.

قاسمی‌فرزاد از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز کارگاه‌‌های آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: مجموعه فنی‌وحرفه‌ای باید با اداره‌کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی جهت تأمین نیروی مهارت‌آموخته، ارتباط نزدیک داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی باید در سطح جامعه و قشر تحصیل‌کرده تقویت شود اضافه کرد: رویکرد تقویت مزیت‌های نسبی استان مانند چرم، سفال، مبل و منبت و هنرصنعت فرش مورد تأکید و توجه ویژه است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1402121

مهمترین اخبار ایران و جهان: