نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 15:09

شهرک صنعتی بهارستان «سبز» می‌شود

شهرک صنعتی بهارستان در نظر دارد پروژه بازچرخانی آب را در مجموعه خود اجرایی کند؛ این امر بازدید رییس حفاظت از محیط زیست کشور را به دنبال داشت که به گفته وی،بازچرخانی آب نخستین گام برای ایجاد یک‌شهرک صنعتی سبز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور،  با سفر به استان البرز از شهرک صنعتی بهارستان در ۱۵ کیلومتری شهر کرج بازدید کرد.

گفتنی است این شهرک صنعتی در تلاش است پساب خروجی سیستم تصفیه خود را بازچرخانی نماید و طراحی این سیستم را آغاز کرده است. این اقدام با توجه به کمبود منابع آبی در استان البرز نکته ای بسیار حائز اهمیت است.

معاون رییس جمهور در ادامه از بخش توسعه شهرک بهارستان تحت عنوان فاز سه شهرک نیز دیدن کرد.

سلاجقه در این دیدار، تلاش برای اجرای بازچرخانی آب را نخستین اقدام برای تبدیل شدن به شهرک صنعتی سبز توصیف کرد و گفت: گام بعدی می‌بایست جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرک باشد به نحوی که همه واحدها آب باران در مجموعه خود را جمع آوری و به یک سیستم واحد هدایت کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: به سبب توسعه مناطق مسکونی و نزدیک شدن به شهرک، لازم است که استقرار واحدهای پاک و با تکنولوژی بالا در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401921

مهمترین اخبار ایران و جهان: