نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 12:07

دریافت مجوز تامین آب و برق پتروشیمی مازندران از سازمان محیط زیست

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه پتروشیمی حق ماست و از آن دست‌ بر نمی‌داریم و با توجه به اینکه سازمان محیط زیست مجوزهای لازم را برای تامین آب و برق ارائه داده است، جای بحثی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا،  غلامرضا شریعتی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: مشکلات مزمن ۴ دهه گذشته حوزه انتخابیه موجب عقب ماندگی جدی شد و نرخ بیکاری ما در شرق مازندران دو برابر استان است، در راه ارتباطی قریب ۲۵ درصد عقب ماندگی داریم، در حوزه بنیاد مسکن و طرح هادی و بهداشت و درمان و ارتباطات عقب ماندگی‌های محسوس داشتیم که در حال برطرف شدن است.

وی با اشاره به اعتبارات ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد هزار اشتغال در شرق مازندران افزود: این‌مساله با هدف رفع بیکاری در شرق مازندران  در دستور کار است و بخش عمده‌ای اشتغال ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پنج معضل اساسی ما در حوزه انتخابیه  آب، برق، بهداشت، فناوری و ارتباطات است که ۹۹ درصد زیر ساخت فناوری و اطلاعات و آنتن دهی و فیبر نوری برطرف شد.

شریعتی یادآور شد: پروژه بیمارستان امام حسین و بوعلی در مسیر تکمیل شدن است و ۴۰ میلیارد تومان منابع هزینه شده است .

وی افزود: مشکل اعتباری نداریم و امید است تا‌پایان شهریور بیمارستان بوعلی نکا به بهره‌برداری برسد.

نماینده‌ مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای شبکه راه از سرانه تملک ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد اما ما بیش از ۵۰ میلیارد تومان تا پایان مهر هزینه می‌کنیم و تا پایان سال ۱۴۰۳ شریان‌های اصلی آسفالت‌ می‌شود.

وی گفت: روستاهای به سمت سوچلما و ارم، کفرات، شیت  پاسگاه لایی، رمدان‌خیل، للرد، بندبنی، سیدخیل آسفالت می‌شود و جاده روستایی ولامده و زروم انجام شد.

شزیعتی بیان کرد: شتاب خوبی داریم و مسیر ما درست است و در بحث طرح هادی، منابع دولتی برای قیر توافقی اخذ شد و آسفالت طرح هادی بیش از ۲۰ روستا اجرایی شد و همچنین از شهرک نکا تا هشت تیکه دو لاین رفت و برگشت آسفالت شده است.

وی افزود: حوزه انتخابیه ما از اولین‌های مازندران است که فعالیت‌های عمرانی و رفع محرومیت‌ها با شتاب در حرکت است.


* اجرای پروژه ۳۰۰ میلیارد تومانی انتقال آب  از سد گلورد

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در مساله آب از نقاط بحران خیز مازندران هستیم و با پیگیری‌ها بر روی آب سد گلورد تمرکز کردیم تا آب آشامیدنی و کشاورزی انجام و پروژه ۳۰۰ میلیارد تومانی انتقال آب در حال انجام است و با رفع موانع، تابستان آینده آبرسانی از سد گلورد انجام و مشکلات برطرف خواهد شد.

شریعتی اظهار کرد: در مسیر راه هزارجریب استخرپشت و لایی نیازمند روکش است که باید اجرایی شود و تا پایان ۱۴۰۳ مشکلات زیرساختی مردم برطرف شود.

* خوشبین به تصویب منطقه آزاد مازندران هستیم

شریعتی درباره منطقه آزاد هم گفت: دو هفته پیش مجلس مصوبه مناطق آزاد مازندران و دوغارون و سرخس را در دستور کار قرار داد و با توجه به مشکلات لایحه در گذشته و برگشت شورای نگهبان، با رفع نواقص، لایحه پس گرفته شد و منطقه آزاد مازندران از سرخس و دوغارون جداو لایحه تصویب شد و به شورای نگهبان برای اظهار نظر فرستاده شد و خوشبین به تصویب آن هستیم.

وی افزود: یقینا منطقه آزاد آثار اقتصادی فراوانی خواهد داشت و در افزایش درآمد سرانه، ارزش افزوده و اشتغال دارای برکات است و امیدواریم با ابلاغ شورای نگهیان به سمت اجرایی کردن آن حرکت کنیم.

* پروژه جدید تولید برق نیروگاه نکا به زودی افتتاح می‌شود
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مورد مصرف مازوت نیروگاه نکا از وزارت نفت خواستیم که متوقف شود و در این راستا دو نامه مکتوب ارسال و تذکرات داده شد، اما آنچه کمک کار است، افزایش ظرفیت تولید برق از طریق گاز است و با ارتباطات امروز به سمت احداث ظرفیت جدید می‌رویم تا بخش عظیمی از برق از گاز تامین شود که با هزینه ۵ هزار میلیارد تومانی انجام‌ می‌شود.

شریعتی گفت: با کمبود تولید برق در کشور مواجه‌ایم و با توجه به افزایش مصرف، امروز نیازمند دو نیروگاه در این بخش هستیم و تا ظرفیت جدید به مدار اصلی بر نگردد، نمی‌توان کاری انجام داد.

وی افزود: ظرفیت برق ما کاهش پیدا کرده و باید با افزایش تولید برق از گاز افزایش یابد که‌پروژه فعال است و قول مساعد داده شد تا سال آینده افتتاح شود.

*گازرسانی به ۸۰ روستا شرق مازندران

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ۸۰ روستای شرق مازندران در مناطق کوهستانیگاز دار شدند، گفت: شاهد شکوفایی در این بخش هستیم.

وی افزود: آنچه انجام شده تعهداتی بوده که اعلام شد و امیدواریم با گازدار کردن همه‌مناطق شاهد جشن گازرسانی در این حوزه باشیم.

شریعتی با بیان اینکه سد گلورد با هزار میلیارد تومان اعتبار امسال به اتمام‌ می‌رسد، خاطرنشان کرد: سازه فلزی آماده شده  و برنامه‌های مختلفی در حال انجام است.

* از پتروشیمی دست بر نمی‌داریم

شریعتی اظهار کرد: پروژه پتروشیمی حق ماست و از آن دست‌ بر نمی‌داریم و با توجه به اینکه سازمان محیط زیست مجوزهای لازم را برای تامین آب و برق ارائه داده است، جای بحثی نیست.

وی افزود: سرمایه‌گذار پتروشیمی  فعالیت خوبی در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارد و براساس بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، وی ابربدهکار بانکی نیست.

وی یادآورشد: پروژه براساس مجوزات قانونی و مشاور فعالیت خود را آغاز کرده و زیرساخت‌های پتروشیمی فراهم شده است و باید همه کمک کار باشیم تا در این‌ منطقه شکل بگیرد.

شریعتی گفت: قوت نظام در پشتوانه مردمی است  نه قدرت نظامی، لذا حضور در انتخابات شاخص است و اگر خاک را قبول داریم باید در انتخابات حضور پر شور داشته و با امیدآفرینی مردم را پای صندوق های رای نگه داریم و هر فردی با هر نگاهی وارد صحنه انتخابات شود.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439765

مهمترین اخبار ایران و جهان: