نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 09:57

انتقاد نماینده بندرعباس از وضعیت شورای شهر

نماینده بندرعباس گفت: مرکز یک استان را نباید برای رئیس شدن یا نشدن فرد خاصی لنگ کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با استعفای فاطمه جراره از ریاست شورای شهر بندرعباس، دعواها بر سر ریاست شورا دوباره از سر گرفته شد.

دعواها به جایی کشیده که تاکنون ۳ جلسه شورای شهر بندرعباس به تعطیلی کشیده شده و طرفین حاضر به حضور در جلسه نیستند.

حالا احمد مرادی نماینده مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حواشی اخیر شورای شهر بندرعباس و عدم تشکیل جلسات گفت: متاسفانه در شورای قبل هم از این اتفاقات می افتاد، در آنجا هم تذکر دادم که عدم حضور در جلسات شورا خارج از شان و جایگاه اعضای شوراست. در شورای فعلی هم بدلیل آنکه این لغو جلسات را ناشی از بی تجربگی و جوانی اعضا می دانستم ترجیح دادم سکوت کنم و صرفاً به نصیحت و دعوت اعضا به دوستی و رفاقت با یکدیگر اکتفا کردم. بارها به اعضای شورای فعلی از هر دو طیف تذکر دادم نباید مصوبات شهرداری را بواسطه تضارب آرا معطل کنید.

مرادی افزوده: هرچند لغو جلسات از طریق ترک جلسه یا به اصطلاح آبستراکسیون، یک عمل اعتراضی و در برخی پارلمان ها مرسوم است اما این عمل صرفاً جنبه ایجاد حساسیت اجتماعی بر موضوع دارد. در خصوص سه جلسه اخیر شورای شهر بندرعباس، پذیرش اینکه سه هفته مداوم امورات مرکز یک استان را لنگ رئیس شدن یا نشدن فرد خاصی بگذارند و حتی جلسه برگزار نشود به هیچ عنوان شایسته اعضای شورای یک شهر نیست.

مرادی گفت: در سال گذشته هم برخی افراد و بزرگان آمدند و درخواست داشتند از باب مشورت کمک کنیم تا دل های اعضای شورا به هم نزدیک شود تا دست از لجاجت ها برداشته شود اما متاسفانه برخی افراد از همین موضوع سواستفاده کردند و بنده را متهم به دخالت در امور شورا نمودند. آن جلسات نه تنها موثر نبود که حتی برخی افراد از ترس نزدیک شدن دل‌های اعضا به یکدیگر تنش ها را بیشتر کردند.

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده بعنوان نماینده مجلس و اختیاراتی که برگرفته از رای مردم و ظرفیت قانون اساسی است، وظیفه دارم هر موضوعی را به هر مسئولی از صدر تا ذیل مملکت تذکر دهم. شورای شهر بندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همه اعضا توصیه می کنم مطیع قانون باشند و اگر اعتراضی هم به موضوعات یا انتخاب رئیس دارند، ابتدا موضوعات را میان خودشان حل کنند و بعد به صحن شورا بیایند، این وضعیت که هر بار جلسات شورا را با عدم حضورشان لغو کنند، شأن و جایگاه شورا را زیر سوال برده است.

احمد مرادی در پایان گفت: قبل از شروع رسمی دوره ششم شورای شهر، به همراه دکتر آشوری و دکتر آرامی با هر یازده عضو شورا جلسه داشتیم. آن زمان هم تأکید کردیم و گفتیم مواظب تفرقه افکنی ها باشید. اعضا همان زمان شرط کردند و قول گرفتند که هر سه ماه یکبار ما در صحن شورا حاضر شویم و پاسخ گوی مطالبات اعضای شورای شهر باشیم، بنده و همکارانم همان جا اعلام آمادگی کردیم که وقت و انرژی خود را برای پیگیری مشکلات شهر بندرعباس خواهیم گذاشت. طی همین مدت بارها شورای روستاها، هر سه نماینده را برای پاسخگویی و پیگیری مشکلاتشان دعوت نمودند و مشکلات بزرگی هم از سر راهشان برداشته شد. اما متأسفانه در دو سال اخیر اعضای شورای شهر مرکز استان، آنقدر درگیر دوقطبی های شورا شدند که فراموش کردند نماینده مردم یک شهر 700 هزار نفری هستند. بنده و همکارانم یک بار دیگر اعلام آمادگی می کنیم که در صورت وحدت و همدلی اعضای شورای شهر، آمادگی کامل داریم تا مسائل و مشکلات شهر بندرعباس را به کمک همه اعضای محترم شورا پیگیری و مرتفع کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1441265

مهمترین اخبار ایران و جهان: