نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 16:53

عربستان راهی جز کاهش عرضه نفت ندارد

اگرچه دولت عربستان صادرات نفت خود را با هدف بالا بردن قیمت کاهش داده، اما هنوز قیمت نفت تا رسیدن به هدف‌گذاری 90 دلار در هر بشکه‌ای سعودی‌ها فاصله دارد.

‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از مانی کنترل، به نظر می‌رسد در پسِ سیاست کاهش عرضه نفت به بازار جهانی که سعودی‌ها مدتی است آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفته‌اند، شرایط بغرنجی برای آنها ایجاد شده است.

با کاهش صادرات نفت، درآمد عربستان کاهش یافته و با این وجود به نظر می‌رسد این کشور راهی جز کاهش بیشتر صادرات نفت به بازار جهانی ندارد. در عین حال که پایین آمدن صادرات این کشور باعث شده تا رشد اقتصادی‌اش پایین بیاید، اما تقاضا برای نفت در بازار جهانی هم کم شده و باعث شده آنها آن گونه که باید از کاهش عرضه نفت به بازار جهانی منتفع نشوند.

هدف‌گذاری عربستان، رساندن قیمت نفت به بشکه‌ای 90 دلار است و به نظر می‌رسد این کشور برای بالا بردن قیمت نفت راهی جز کاهش عرضه ندارد.

تقاضای نفت در بازار چین که بزرگ‌ترین خریدار نفت عربستان به‌شمار می‌رود، کاهش یافته و دلیل آن هم کاهش رشد اقتصادی این کشور است.

از سوی دیگر پیش‌بینی افزایش صادرات نفت از سوی کشورهای غیرعضو اوپک هم چشم‌انداز قیمت نفت طی ماه‌های آینده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تیره و تار کرده است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442265

مهمترین اخبار ایران و جهان: