نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 13:30

پرونده‌های موجود در شعب نامتعارف کاهش یابد

شهرکرد_رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: شعب مورد نیاز در بخش دادسرا و دادگاه افتتاح شود تا با تسریع در روند رسیدگی، آمار موجودی پرونده در شعب نامتعارف هرچه زودتر کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم ظهر دوشنبه در نشست با رئیس دادگستری و دادستان عمومی شهرستان کیار با تأکید بر اینکه پایین آمدن آمار موجودی پرونده در شعب، موجب تسریع در رسیدگی و رضایتمندی شهروندان می‌شود اظهار کرد: باید تلاش شود تا آمار شعبی که به لحاظ موجودی پرونده جز شعب نا متعارف محسوب می‌شود به حدنصاب لازم برسد.

وی افزود: هدف دستگاه قضا ارتقا رتبه عملکردی دادگستری چهارمحال و بختیاری است و در این میان رسیدگی به پرونده‌های مسن از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازدیدهای دوره‌ای مقامات قضائی از حوزه‌ها برای شناسایی و رفع کمبودها و نیازمندی‌ها صورت می‌پذیرد ادامه داد: خوشبختانه در دادگستری شهرستان کیار عملکردها به لحاظ رسیدگی به پرونده و از حیث تناسب پرونده‌های وارده و مختومه در وضعیت قابل قبولی قرار دارد، اما باید برای شعبی که موجودی پرونده بالاتر از ۲۰۰ فقره است تلاش بیشتری صورت گیرد.

رزم عنوان کرد: لازم است شعب مورد نیاز در بخش دادسرا و دادگاه نیز افتتاح شود تا با تسریع در روند رسیدگی، آمار موجودی پرونده در شعب نامتعارف هرچه زودتر کاهش یابد.

وی یکی از موضوعات مهم در دادگستری کیار را توجه به آمار زندانیان به ویژه محکومان جرایم مالی و غیرعمد دانست و خاطرنشان کرد: به منظور آزادسازی زندانیان باید رایزنی‌های لازم با نهادهای حمایتی و ستاد دیه چهارمحال و بختیاری انجام و از ارفاقات قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس نیز برای به حداقل رساندن حضور افراد در زندان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حفظ امنیت و آرامش جامعه خط مشی و سیاست اصلی دستگاه قضائی است و با در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی درخواست نمود روحانیت در برگزاری انتخابات سالم و پرشور حضور مؤثر داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441665

مهمترین اخبار ایران و جهان: