نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 12:07

توزیع ۳۳۰ پرچم عزای حسینی در هیئت‌های مذهبی بانوان اردبیل

اردبیل- کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از توزیع ۳۳۰ پرجم با مضامین عزای حسینی در بین هیئت‌های مذهبی بانوان اردبیل خبر داد.

سارا حقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در سخنانی اظهار کرد: به‌مناسبت ماه محرم و صفر و با هدف فضاسازی تبلیغی ویژه ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش پرچم‌های عزاداری در قالب اسامی متبرک حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و عنوان «این خانه عزادار حسین است» در بین هیئت‌های مذهبی بانوان اردبیل توزیع شد.

وی گفت: در این اقدام فرهنگی تعداد ۳۳۰ پرچم با هدف فضا سازی و سیاه پوش کردن سطح شهر و مناطق مختلف اردبیل به مسئولین هیئت‌های مذهبی بانوان اردبیل اهدا و از مسئولین هیئت‌های مذهبی بانوان خواسته شد بیرق‌های عزاداری را در محلات بر سردرب منازل نصب و نیز در راستای سیاه پوش کردن هیئت و خانه‌های خود اقدام کنند.

توزیع ۳۳۰ پرچم عزای حسینی در هیئت‌های مذهبی بانوان اردبیل

حقی به نقش برجسته زنان در پاسداشت و بسط آئین‌های عاشورایی اشاره کرد و گفت: راز ماندگاری قیام امام حسین (ع) روشنگری حضرت زینب (س) در روزهای بعد از واقعه عاشورا بود و بعد از این واقعه برجسته بود که نقش زن در جامعه اسلامی نمود عینی پیدا کرد و نقش پذیری و اثرگذاری آن مشخص شد.

وی افزود: ماندگاری قیام و نهضت عاشورا مرهون رشادت‌ها و صحنه‌گردانی‌های زنان عاشورایی است، اولین افرادی که بر پیکرهای مطهر شهدای کربلا گریه و عزاداری کردند خاندان اهل بیت و خانواده شهدا کربلا بودند که این در جای خود گویای نقش برجسته زنان است.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: کربلا معراج انسانیت، شریعت و امام‌شناسی است و حضرت زینب به گونه‌ای این معراج انسانیت را بیان کرد که حتی دشمنان آن‌ها هم گریه می‌کردند در حقیقت از وجود حضرت زینب (س) به گونه‌ای آن نور ساطع می‌شد که همه دشمنان را مجبور می‌کند که بر اباعبدالله گریه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408465

مهمترین اخبار ایران و جهان: