نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 21:27

ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه به زودی به بهره برداری می رسد

بانه- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: طرح آبرسانی بانه از محل سد عباس‌آباد و حوضچه پایاب سد شروع شده و ایستگاه پمپاژ دائم بوئین با ظرفیت ۵۵۰ لیتر در ثانیه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین، انتقال و تصفیه آب شرب شهر بانه و مراکز تحت پوشش از جمله شهرهای «کانی‌سور»، «آرمرده»، «بوئین» و نیز تأمین نیاز آبی صنایع و کارگاه‌های اطراف تا افق سال ۱۴۱۵ شمسی از سد عباس‌آباد و با در نظر گرفتن کلیه پارامترهای طراحی و منطبق با استانداردهای صنعت آب کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به تنش آبی سال ۱۴۰۰ با پیگیری استاندار و بازدید وزیر نیرو از سد و سامانه انتقال عباس آباد در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعتباری معادل هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ برای اتمام خطوط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری و ایستگاه پمپاژ دائم بوئین تخصیص داده شد.

آریانژاد خاطرنشان کرد: در این راستا، قطعه سوم به طول ۶.۵ کیلومتر در پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ با کاری جهادی ظرف مدت ۴۰ روز رفع نقص و تکمیل شد.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ اضطراری در ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ با تلاش شبانه روزی در مدار بهره برداری قرار گرفت و قطعه دوم نیز به طول ۵.۱ کیلومتر علی رغم شرایط سخت زمستان با کار جهادی دیگری ظرف مدت ۳ ماه قابل بهره برداری شد.

آریانژاد تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ دائم بوئین شهر بانه با ظرفیت ۵۵۰ لیتر در ثانیه و مخزن ۲ هزار مترمکعبی با هدف انتقال آب سد عباس آباد به تصفیه خانه شماره ۲ و ۱ این شهرستان با ارزشی بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان در سال جاری به بهره برداری می‌رسد و مشکل انتقال آب درازمدت شهر بانه به طور کامل مرتفع می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب شهر بانه نیز از تابستان سال ۱۴۰۱ آغاز و برای به بهره برداری آن اعتباری معادل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396021

مهمترین اخبار ایران و جهان: