نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 10:54

اذعان آمریکا به تروریستی بودن حمله شهرک‌نشین صهیونیست علیه جوان فلسطینی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، جنایت اخیر شهرک‌نشین رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن جوان فلسطینی را یک اقدام تروریستی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در موضعی کم‌سابقه، جنایت اخیر شهرک‌نشین صهیونیست‌ علیه جوان ۱۹ ساله فلسطینی را اقدام تروریستی خواند.

طی چند ماه اخیر، جنایات تروریستی و سازمان‌دهی شده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری تشدید شده است و در یکی از همین جنایات، «قصی معطان» جوان ۱۹ ساله فلسطینی در روستای «برقه» در روز جمعه گذشته (۴ آگوست) به ضرب گلوله شهرک‌نشینان، به شهادت رسید.

وبگاه «نشنال‌نیوز» در این خصوص گزارش کرد، واشنگتن بار دیگر بر موضع اخیر خود درباره شهادت جوان ۱۹ ساله فلسطینی توسط شهرک‌نشین صهیونیست که آن را «تروریستی» خوانده بود، تأکید کرد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز گذشته (دوشنبه) خود تأکید کرد که بیانیه دفتر امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا، « موضع ما را در مورد حملات تروریستی روشن کرد.آن (بیانیه)، موضع ما درباره خشونت شدید شهرک‌نشین را روشن کرد».

میلر همچنین به اعترافات اخیر صهیونیست‌ها درباره این جنایت اشاره کرد و گفت که نماینده ارتش رژیم صهیونیستی نیز به این حمله بعنوان «تروریسم ملی» اشاره کرده است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هفته جاری 16 مرداد ماه، اذعان کرد که تروریسم یهودی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری به تشدید مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان منجر شده است. (جزئیات بیشتر)

میلر در کنفرانس خبری خود گفت: «ما به صراحت گفته‌ایم که در تمامی افراط‌گرایی‌های خشونت‌بار، صرفنظر از آن‌که چه کسی عامل باشد، جوابگویی و عدالت باید به طور برابر دنبال شود».

بر اساس این گزارش، دفتر امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه هفته جاری خواستار «جوابگویی و عدالت کامل» برای قاتل معطان شد.

میلر در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا اقدامی را در پی این جنایت انجام داده یا خیر، گفت که مقام‌های رژیم صهیونیستی، بازداشت‌هایی را در این خصوص انجام داده و «به دنبال محاکمه عامل (این حمله) هستند. این یک اقدام مناسب است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در شرایطی از محاکمه مناسب قاتل معطان سخن به میان آورده است که یک دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، بازداشت قاتلان شهید قصی معطان در روستای برقه را پنج روز دیگر بدون متهم کردن آن‌ها به قتل یک فلسطینی، تمدید کرده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431865

مهمترین اخبار ایران و جهان: