نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 16:02

امنیت پایدار در مرزهای آذربایجان‌غربی حاکم است

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی از افزایش کشفیات قاچاق در مرزهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر امنیت پایداری و مطلوبی در مرزهای استان حاکم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ، سردار محمد احمدی فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت : طی سالیان گذشته اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مرزبانی و مردم بوده و سختی کار را در دوران سرما و برف و گرما به گوش عام مردم می رسانند.

وی ادامه داد: اگر قلم فرسایی خبرنگاران نبود زحمات مرزبانان به سمع و نظر مردم نمی رسید.

احمدی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق مرزی تصریح کرد : در حال حاضر مناطق مرزی در وضعیت مطلوب و ایده‌آل قرار داشته و نگرانی وجود ندارد در این میان دغدغه ما تهدیدات دشمنان است که مرزبانان انقلاب اسلامی هوشیار بوده و تهدیدات را رصد و اقدامات دشمنان را در اسرع وقت خنثی می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه مرزها به بهترین نحو ممکن مدیریت می‌شود عنوان کرد:در حال حاضر مرزها داری بهترین ظرفیت برای فعالیت اقتصادی و توسعه و پیشرفت دارد و استاندار آذربایجان‌غربی اهتمام جدی برای پیشرفت و توسعه مرزها را انجام می‌دهد.

احمدی عنوان کرد: سربازان و نیروهای اسلامی زیادی را در راه خدا و برای حفاظت از کشور شهید شده‌اند و ضامن امنیت این مرز بوم خون شهیدان انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر پیچیدگی خاصی داشته و بیشتر بحث‌ها و رویدادها را تحت شعاع قرار داده و دشمنان مغزهای جوانان را نشانه گرفته‌اند و باید برنامه‌ای برای خنثی کردن اقدامات نابخردانه دشمنان انجام شود که خبرنگاران در فرهنگ سازی در فضای مجازی نقش بسزایی دارند .

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی یادآور شد: معاندان برای جوانان و مسوولان برنامه های متنوعی دارند که باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مرز تمرچین و آمادگی برای پذیرای از زائران حسنی گفت: اربعین سال گذشته اولین تجربه استانی برای میزبانی از زائران بود و مرز تمرچین پیرانشهر و ۷۰ هزار مسافر و از این مرز گذر کردند .

وی ادامه داد:  امسال براساس تدابیر انجام شده مرز تمرچین جز مرزهای مهم تعیین شده است که انتظار می رود تا پنج برابر زائران از این مرز عبور کنند و با تجربیات دریافت شده است امید است  میزبان خوبی برای زائران امام حسین باشیم.

احمدی با بیان اینکه هوشمندسازی و الکترونیکی کردن مرزها جز اولین‌های مرزها در کشور است گفت: طس امسال شاهد افزایش کشفیات  اقلام قاچاق در مرزها بوده‌ایم و طی این مدت ٧٣۶٨ احشام سبک و سنگین، ٨٠٣٢ البسه قاچاق ٨٠٣٢ ثوب و غیره کشف شده است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432465

مهمترین اخبار ایران و جهان: