نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 13:48

کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در «آب‌پخش»/ زیرساخت‌ها تقویت شود

بوشهر- شهر آب‌پخش علیرغم تاریخی درخشان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با کمبودهای جدی در زیرساخت‌ها روبرو بوده و توسعه فضاهای فرهنگی و هنری یکی از مطالبات مردم این شهر است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- سعید رضایی: آب‌پخش یکی از مهمترین کانون‌های فرهنگ و هنر استان بوشهر از گذشته تاکنون بوده و چهره‌های بزرگ فرهنگی و هنری از این شهر تحویل جامعه شده است.

با وجود استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در بین مردم آب‌پخش در عرصه هنر و فرهنگ وجود دارد، ضعف زیرساخت‌ها به عنوان یکی از مهمترین چالش‌ها پیش روی فعالان فرهنگی و هنری این شهر است.

آب‌پخش در حال حاضر یک سالن آمفی‌تئاتر با قدمت بالا دارد که این سالن با کمبودها و ضعف‌های فراوانی روبرو است و به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای هنرمندان و اهالی فرهنگ این شهر نیست.

مردم و به‌ویژه هنرمندان آب‌پخشی سال‌ها است که مطالبه خود برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این شهر را فریاد می‌زنند ولی تاکنون به خوبی به این درخواست پاسخ داده نشده است.

تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آب‌پخش که سال‌ها رها شده بود یکی از مطالبات مردم آب‌پخش است که با پیگیری نماینده مردم دشتستان در مجلس در لیست مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قرار گرفت.

کمبود امکانات در آب‌پخش

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آب‌پخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آب‌پخش دارای پتانسیل و قابلیت‌های فراوانی برای حرکت در عرصه فرهنگی و هنری است و باید دست فعالان این عرصه را بگیریم.

عبدالحسین شریفی بیان کرد: طی روزهای اخیر که مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آب‌پخش را بر عهده گرفته‌ام با دست خالی کارهایی را برای بهبود وضعیت موجود انجام داده‌ایم ولی کافی نیست.

کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در «آب‌پخش»/ زیرساخت‌ها تقویت شود

وی به کمبود امکانات و ضعف زیرساخت‌ها در سالن اجتماعات این شهر اشاره کرد و افزود: باید فضایی شایسته و مناسب برای فعالیت هنرمندان و اهالی هنر در این شهر و بخش فراهم سازیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آب‌پخش خواستار تأمین اعتبارات مناسب در حوزه فرهنگ و هنر آب‌پخش شد و تاکید کرد: امیدواریم مسئولان نگاه ویژه‌تری به نیازهای ما داشته باشند.

لزوم توسعه زیرساخت‌ها

امام جمعه آب‌پخش تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در آب‌پخش را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: سالن مجموعه فرهنگی و هنری آب پخش شایسته مردم این شهر نیست و باید بهبود یابد.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی بیان کرد: هرچند اقداماتی برای بهبود وضعیت سالن صورت گرفته ولی این اقدامات کافی نیست و باید تلاش‌های گسترده‌تر و بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به نبود سیستم صوتی مناسب در این سالن، بر توسعه امکانات و تجهیزات، ایجاد پلاتوی مناسب، بهبود وضعیت سرمایشی و ایجاد دیگر امکانات در این سالن تاکید کرد.

آب‌پخش با بی‌مهری روبرو بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش نیز اظهار داشت: با وجود اینکه در گذشته آب‌پخش فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های فرهنگی و هنری داشته است ولی در سال‌های اخیر این فعالیت‌ها متوقف بوده است.

جلیل رضایی با بیان اینکه آب پخش مورد بی‌مهری قرار گرفته است، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های مختلف در آب‌پخش توسعه یابد و زمینه ایجاد فضاهای مناسب در عرصه فرهنگ و هنر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر آب‌پخش از هر فرصتی برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این شهر استفاده می‌کند، افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی نیمه‌کاره آب‌پخش و بهبود وضعیت سالن اجتماعات یک ضرورت است.

کمبود فضاهای فرهنگی و هنری در «آب‌پخش»/ زیرساخت‌ها تقویت شود

تکمیل مجتمع فرهنگی آب‌پخش

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: نقطه نقطه استان بوشهر از جمله شهر آب‌پخش دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است و ما اهتمام ویژه‌ای در حمایت از هنرمندان این شهر خواهیم داشت.

عبدالرحیم افروغ تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: باید همه دست به دست هم داده و مسائل جلوی پای هنرمندان را برداریم تا شاهد ظهور و بروز خلاقیت‌ها و استعدادها باشیم.

وی تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در آب‌پخش را یکی از مهمترین برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: باید شرایط را به گونه‌ای ایجاد کنیم که زمینه برگزاری رویدادها مهم و بزرگ فرهنگی و هنری در این شهر فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: یکی از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، تکمیل چهار مجتمع فرهنگی و هنری در استان در شهرهای دلوار، آب‌پخش، سعدآباد و شبانکاره است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با طی شدن روند اجرای مصوبات، شاهد آغاز روند تکمیل مجتمع فرهنگی آب‌پخش در سال جاری باشیم.

انتظار می‌رود همه مسئولان شهر، شهرستان و استان برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهر آب‌پخش پای کار باشند و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435521

مهمترین اخبار ایران و جهان: