نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 09:36

۲۱۴ هزار و ۸۰۰ هزار نفر در حوادث ترافیکی اصفهان مصدوم شدند

اصفهان - رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲۱۴ هزار و ۸۲۷ نفر طی چهار ماه امسال در تصادفات استان اصفهان مصدوم شدند.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گزارش عملکرد چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در این بازه زمانی کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۱۰۵ هزار و ۲۵۶ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند.

وی افزود: از این تعداد عملیات ۷۴ هزار و ۹۲۹ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۳۰ هزار و ۳۲۷ مورد حوادث رانندگی بوده است.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی آمار تصادفات در مأموریت‌های اعزامی اورژانس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در استان اصفهان تصریح کرد: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۲۱۴ هزار و ۸۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۲۰۵ هزار و ۲۲ مورد در مناطق شهری و ۹ هزار و ۸۰۵ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان اصفهان نیز گفت: در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ بالگرد امدادی اورژانس ۱۹ بار به مأموریت اعزام شد و ۲۵ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

حیدری با بیان اینکه مرکز اورژانس استان اصفهان دارای ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳ دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان است، افزود: فرسودگی آمبولانس‌ها یکی از چالش‌های اصلی ما است که امیدواریم با همت مسئولان و به ویژه خیران بتوانیم نوسازی این ناوگان را انجام دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429821

مهمترین اخبار ایران و جهان: