نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 12:49

پیش‌بینی رگبار پراکنده باران در لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل هواشناسی لرستان از پیش‌بینی رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در این استان خبر داد.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با هشدار هواشناسی سطح زرد در لرستان و با اشاره به حاکمیت شرایط ناپایدار در لرستان از بعدازظهر سه‌شنبه، اظهار داشت: ابرناکی، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و رخداد تندبادهای لحظه‌ای، در مناطق شرقی احتمال خیزش گردوخاک در این راستا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی منطقه اثر این شرایط آب‌وهوایی را نیمه شرقی و تا حدودی شمال استان عنوان کرد و گفت: زمان پایان این شرایط آب‌وهوایی نیز پایان روز چهارشنبه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان همچنین، گفت: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، سقوط اشیا، احتمال خسارت به بخش کشاورزی و باغی، خسارت به برخی سازه‌های سبک مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش میدان دید افقی و، … برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور بر لزوم عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و خشک‌رودها، عدم صعود به ارتفاعات باتوجه‌به احتمال رخداد صاعقه، عدم چرای دام در نواحی کوهستانی، تسریع در برداشت و جمع‌آوری محصولات زراعی و باغی، در صورت بروز گردوخاک استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و بیماران و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تأکید کرد.

وی گفت: وقوع شرایط ناپایدار پیش‌بینی‌شده غالباً در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430265

مهمترین اخبار ایران و جهان: