نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 16:24

اصحاب رسانه دغدغه فرهنگ دینی و پیشرفت کشور را داشته باشند

ساوه- امام جمعه ساوه با اشاره به روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه دغدغه فرهنگ دینی و پیشرفت کشور را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی درخطبه های امروز نماز جمعه ساوه با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مرداد سالگرد خبرنگار شهید صارمی گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه دانایی، برای مقاومت و مقابله با تهدیدات قدرت‌های استکباری هستند و به عنوان چشم بینا و زبان صادق هستند.

وی افزود: خبرنگاران ضمن شناسایی دردهای جامعه به دنبال راههای درمان نیز باشند و به مسئولان امر راه را نشان دهند و دغدغه فرهنگ دینی و پیشرفت کشور را داشته باشند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: خبرنگاران، رسانه‌ها و هنرمندان نباید نسبت به مواضع انقلاب اسلامی دچار جاماندگی شوند باید انقلابی باشند و نسبت به مسائل و اصول انقلاب حساس باشند و خط قرمزشان اصول مکتب امام و مقام معظم رهبری باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نباید تحت تأثیر جوسازی‌ها و شایعه پراکنی ها قرار گیرند، گفت: آنها باید با عینک بصیرت و طبیبانه دردها را شناسایی کنند و در مواقع حساس آن دردها و زخم‌ها را جراحی کرده و بخیه بزنند. اگر خبرنگاری دردها را شناخت و روی زخم را باز کند و در فکر بخیه نباشد به قلم و رسالت خود توهین کرده است.

رحیمی از زحمات خبرنگاران دلسوز و تلاشگر انقلابی که بدون توقع و با زحمات سخت، تلاش و کوشش می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه ساوه پرهیز از عادات غلط رسانه‌ها مثل ترویج سوءظن، پرهیز از انتشار حرف‌های نادرستِ غفلت‌زایِ از دشمن، پرهیز از شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی، پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی توصیه مقام معظم رهبری به خبرنگاران و هنرمندان عنوان کرد.

رحیمی، تکلیف مداری وعزتمندی را از درس‌های نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: وظیفه و تکلیف مسئولان و فرهنگیان، بازاریان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه روشن است، امروزه تکلیف مسئولان خدمت، گشایش و بازکردن قفل چرخه اقتصاد است و اینکه مسئولان وظیفه دارندتدبیر کنند و چراغ هیچ دستگاه و کارخانه‌ای خاموش نشود و برای عبور کشور از بحران‌ها تلاش کند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: عزتمندی و تسلیم ناپذیری و عشق و شهادت و ایثار و مقاومت از دیگر درس‌های قیام عاشورا است. امروز آشنایی با فرهنگ جمعه و جنگ و ایثار و شهادت وظیفه همه و درسی از عاشورا است.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن وصرف هزینه‌های بسیاری برای جلوگیری از حضور مردم در عاشورا حسینی و اهانت به قران کریم گفت: شبکه تروریستی اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های مختلف در این خصوص انجام دادند اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین (ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا، صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425621

مهمترین اخبار ایران و جهان: