نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 22:17

تصمیمات نادرست و ترک‌ فعل‌های مدیران مهم ترین مسئله در کشور

رئیس هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور گفت: در حال حاضر اهمال، تسامح و ترک‌ فعل مدیران مسئله‌ای مهم در کشور است.

محسن عمرانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: مسئله‌ای که در حال حاضر در کشور محل بحث و مهم است اهمال، تسامح و ترک فعل‌هایی است که مدیران انجام می‌دهند.

رئیس هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور افزود: بر اثر این اهمال، تسامح و ترک‌ فعل‌های مدیران به بیت‌المال، به مردم و حتی سرمایه انسانی کشور زیان وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین و مهم ترین بحث ما تصمیمات نادرست و ترک فعل‌هایی است که توسط مدیران در سطح کشور انجام می‌شود.

لزوم شایسته گزینی در کشور

عمرانی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مدیران باید شرایط تخصصی انجام وظایف مربوط به پست سازمانی را داشته باشند. چه در بخش دولتی و چه در بخش عمومی و فراتر از بخش دولتی، ما باید شایستگان را جذب کنیم‌ اگر بخواهیم علاجی نسبت به برخی موضوعات داشته باشیم تنها راهش شایسته‌گزینی است.

رئیس هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور اذعان کرد: البته این بحث مهمی است که چندین سال است در کشور می‌خواهند به این سمت و سو بروند اما در عمل شاهد هستیم که مدیرانی استقرار پیدا می‌کنند که شایستگی لازم را ندارند.

نداشتن آگاهی به قوانین و مقرارت

عمرانی یادآور شد: بخش عمده‌ای از تخلفاتی که در دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود ناشی از نداشتن اشراف کامل به قوانین و مقرارت یا نداشتن تخصص و صلاحیت لازم برای انجام امور مربوط به تصدی آن شغل است.

رئیس هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور افزود: بخش عمده این مشکلات از طریق آموزش‌ها و احراز شرایط پست برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: با آموزش باید از وقوع تخلف جلوگیری کنیم تا نظام قانونی در دستگاه اجرایی مستقر شود.

پدیده فساد اداری و مالی

رئیس هیئت سوم مستشاری دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: فساد اداری و مالی مثل هر پدیده دیگری در کشور وجود دارد البته تلاش ما بر این است که میزان فساد کم شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1407221

مهمترین اخبار ایران و جهان: