نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 09:31

خشکسالی گریبان مراتع استان سمنان را گرفته است/ تخریب پوشش گیاهی

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به کاهش بارندگی در استان، گفت: پوشش گیاهی در اراضی ملی و مراتع استان رو به خشکی گذاشته است.

جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اراضی ملی، مراتع و پوشش گیاهی استان سمنان در روزها کم آب تابستان سال جاری، بیان کرد: خشکسالی گریبان اراضی ملی و مراتع استان را گرفته و پوشش گیاهی اراضی ملی، رو به خشکی گذاشته است.

وی با بیان اینکه در این شرایط احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها بیش از هر زمان دیگری است، افزود: همکاران ما در حوزه منابع طبیعی برای مقابله با هر تهدیدی در اراضی ملی آماده‌باش هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه در کنار آماده‌باش مأموران محیط‌بان، مردم استان هم در این شرایط خشکسالی شدید می‌بایست همراهی داشته باشند، گفت: مردم در صورت حضور در طبیعت نهایت دقت نظر را داشته باشند تا خسارات جبران ناپذیری به اراضی طبیعی استان وارد نشود.

مرادی حقیقی با بیان اینکه مردم استان سمنان همچنین در صورت دیدن شعله یا دود آتش در طبیعت حتماً با منابع طبیعی تماس بگیرند، تاکید کرد: ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ دو سامانه‌ای است که مردم می‌توانند حوادث را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه طرح همیار طبیعت از جمله طرح‌های منابع طبیعی برای بالا بردن مشارکت مردم در حفاظت از اراضی ملی است، ابراز داشت: چهار هزار و ۶۰۰ همیار طبیعت در استان وجود دارد که نقش مهمی در پیشگیری از بروز حوادث در طبیعت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1371121

مهمترین اخبار ایران و جهان: