نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 08:18

جهاد برای رفع تنش آبی در ۲۲ روستای استان زنجان

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور در مجموع تنش آبی ۲۲ روستای سه دهستان مورد هدف این قرارگاه را رفع کنیم.

جلال غورقانلو، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، به تشریح طرح‌های آبرسانی در دست اجرا در سه دهستان مورد هدف این قرارگاه پرداخت و اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در راستای خدمات‌دهی مطلوبت به اهالی روستاهای محروم اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف به ویژه در بحث آب‌رسانی دارد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه عمده برنامه‌های عمرانی قرارگاه در سال‌جاری در حوزه آب‌رسانی است ضمن اینکه در دهستان قره پشتلوی‌پایین، شهرستان زنجان طرح‌های آب‌رسانی در حال انجام است، تصریح کرد: دهستان قره‌پشتلوی پایین ۱۸ روستا دارد که تقریبا طبق بررسی‌های انجام شده حداقل نیمی از این روستاها از تنش آبی رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده منابع آبی تعدادی از روستاها را مورد مطالعه قرار داده‌ایم و بر اساس اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، قرار است نسبت به رفع تنش آبی ۸ روستای دهستان قره‌پشتلوی پایین اقدام کنیم، اظهار داشت: ضمن اینکه در برخی از این روستاها اقدامات عمرانی آغاز شده است.

غورقانلو اضافه کرد: بر اساس اعتبارات تخصیصی یافته در حال حاضر نسبت به رفع تنش آبی سه روستا در دهستان مذکور با همکاری آبفا، بخشداری و دهیاری‌ها اقدام شده است که امیدواریم بتوانیم تنش آبی را در روستاهای مد نظر رفع کنیم.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به اینکه در دهستان «اوریاد» شهرستان ماهنشان در حوزه آب شرب مشکلی نداریم، گفت: در این دهستان اهالی بیشتر در حوزه راه روستایی و آسفالت مشکل دارند که امیدواریم با همت مسوولان و همکاری مردم این مشکلات نیز برطرف شوند.

غورقانلو با بیان اینکه در دهستان اوریاد شهرستان ماهنشان سه روستا در حوزه آب شرب مشکل داردمشکل آب شرب دارد، افزود: طرح آبرسانی به این روستا‌ها در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برنامه‌ریزی شده که به محض آماده شدن مقدمات، این پروژه‌ها عملیاتی می‌شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان همچنین به پروژه‌های در دست اجرا در دهستان شیوانات شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: در این دهستان هم از ۳۱ روستا ۱۳ روستا مشکل آب شرب دارد که طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مشکل این روستاها تا ۳۶ ماه آینده رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه روستاهایی که دارای تنش آبی هستند در اولویت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قرار دارند، افزود: در مجموع ۲۲روستای هدف این قرارگاه با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کنند که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور این مشکل را رفع کنیم.

غورقانلو اضافه کرد: از بدو تاسیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان تنش آبی تعداد ۴۱ روستا با همکاری شرکت آب وفاضلاب استان، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و بویژه با کمک اهالی رفع شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428021

مهمترین اخبار ایران و جهان: