نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 09:42

اوکراین: طرح صلح‌ ما در نشست جده مورد حمایت قرار گرفت

یکی از مقامات اوکراینی شرکت کننده در نشست جده، اذعان کرد که طرح صلح ۱۰ماده‌ای این کشور مورد حمایت قرار گرفته و میزان استقبال از آن، بیش از نشست کپنهاگ بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقامات اوکراینی شرکت کننده در گفت‌وگوهای جده برای حل بحران این کشور، شب گذشته (شنبه، ۵آگوست) از ارائه طرح صلح ۱۰ماده‌ای در این نشست دو روزه خبر داد و مدعی حمایت کشورها از آن شد.

این عضو هیأت اوکراینی که خواسته نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرنگار «العربیه» گفت: «طرح صلحی که در نشست جده ارائه دادیم از سوی تعدادی از کشورها مورد حمایت قرار گرفت».

این منبع آگاه همچنین افزود: «طرح صلح ارائه شده در جده بیش از میزان حمایت‌ها در کپنهاگ، مورد حمایت واقع شد».

نشست جده که با مشارکت مشاوران امنیت ملی و نمایندگان تعدادی از کشورهای درباره بحران اوکراین برگزار می‌شود، دیروز دور اول گفت‌وگوها را به پایان برد. امروز یکشنبه (۶آگوست) هم قرار است مذاکرات دوجانبه تکمیلی بین هیأت‌های سیاسی حاضر در عربستان انجام شود.

«ولودیمر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین هم روز گذشته، شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرده بود که هیأت اوکراینی شرکت کننده در نشست جده درباره صلح میان اوکراین و روسیه تلاش‌های فشرده‌ای را انجام خواهد داد.

وی همچنین تصریح کرده بود: با وجود اینکه ۴۲کشور از قاره‌های مختلف در این نشست شرکت می‌کنند، همه متفق القول هستند که قوانین بین‌المللی حرف اول را می‌زند؛ انجام مذاکرات دوجانبه با شرکا در حاشیه نشست جده بسیار مهم خواهد بود.

نشست جده با موضوع حل بحران اوکراین پس از نشست‌هایی برگزار می‌شود که در ماه ژوئن در کپنهاگ برگزار شده بودند؛ البته آن نشست‌ها بدون صدور هیچ بیانیه‌ای به کار خود پایان دادند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428221

مهمترین اخبار ایران و جهان: