نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 13:34

ظرفیت گسترده انجمن اولیا و مربیان در شناسایی افراد بی‌سواد

کرج- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز از ظرفیت گسترده انجمن اولیا و مربیان مدارس در شناسایی و جذب افراد کم‌سواد و بی‌سواد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رؤیا عسگرپور ظهر یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین معاونت سوادآموزی با اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش البرز که به منظور افزایش مشارکت‌های بین بخشی و شتاب بخشی به شناسایی اولیا بی سواد و کم سواد دانش آموزان مدارس صورت گرفت، اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور تحقق اهداف و شتاب بخشی به برنامه ریشه کنی بی سوادی در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال جامعه که بخش قابل توجهی از آنها را اولیای دانش آموزان مدارس تشکیل می‌دهند، منعقد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده انجمن اولیا مدارس در شناسایی و جذب افراد کم‌سواد و بی سواد افزود: ایجاد فرصت استمرار و پایداری آموخته‌ها با توسعه آموزش خانواده، آموزش روش‌های تربیت فرزند از طریق دوره‌های آموزش خانواده مرتبط با سواد آموزی و تحکیم بنیان خانواده اولیای تحت پوشش از دیگر اهداف این تفاهم نامه می‌باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز یکی از مهمترین مفاد این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت اولیا به عنوان داوطلب افتخاری در آموزش افراد کم‌سواد و بی‌سواد دانست و تصریح کرد: در سال جاری یکی از مهمترین چالش‌های سوادآموزی، کمبود نیروی انسانی است که در تلاشیم با گسترش همکاری‌های بین بخشی و استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبین افتخاری، شناسایی و آموزش جامعه هدف با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

اسماعیل یاری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه بستر لازم برای توسعه همکاری و شتاب بخشی به برنامه ریشه کنی بیسوادی در انجمن اولیا مدارس وجود دارد، گفت: با پیگیری‌های مستمر، دقیق و هدفمند می‌توانیم تمامی اهداف مد نظر را محقق نمائیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417965

مهمترین اخبار ایران و جهان: