نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 14:41

حمله کی‌یف به مرکز تجاری مسکو، مشابه حملات تروریستی ۱۱سپتامبر بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه حملات پهپادی اوکراین به منطقه تجاری مسکو را به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های نیویورک تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که روش‌های تروریستی که رژیم کی‌یف ۳۰ جولای در حمله به منطقه تجاری مسکو استفاده کرد، یادآور حملات تروریستی یازده سپتامبر ۲۰۰۱ به نیویورک است.

زاخارووا تاکید کرد: بیایید به نمونه‌ای دیگر نگاهی بیندازیم؛ حمله ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلو. این حمله قربانیان زیادی برجا گذاشت اما روش ‌حمله مشابه بود. مرکز تجاری «مسکو سیتی» منطقه‌ای غیرنظامی است که دفاتر و مراکز تجاری در آن واقع شده و علاوه بر این، بخش مسکونی دارد که شمار زیادی آپارتمان در آن وجود دارد؛ همچنین ساختمان‌های غیرنظامی اداری هم در آن واقع شده که هیچ ارتباطی با ارتش ندارد.

وی تصریح کرد: حالا همان تصویر را می‌بینیم، گویی که خودش را تکرار کرده باشد!

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو پیش‌تر اعلام کرد که چندین پهپاد در مسیر حمله به مسکو سرنگون شده‌اند. یکی از این پهپادها که موفق به فرار از سامانه‌های پدافندی شده بود، به مرکز تجاری مسکو رسید و نمای بیرونی یکی از برج‌ها را در طبقه ۲۱ تخریب کرد. شعله‌های آتش به محدوده‌ای به شعاع ۱۵۰ مترمربع آسیب رساند اما کسی آسیب ندید.

حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، مجموعه‌ای از حملات انتحاری بود که ۱۹ تن از عناصر القاعده در خاک آمریکا آن را تدارک دیدند. در این حملات،اعضای گروه تروریستی القاعده چهار هواپیمای تجاری-مسافربری را ربودند و آنها به فواصل زمانی متفاوت به ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی و وزارت دفاع آمریکا کوبیدند. به نوشته رویترز، این حملات حدود ۳ هزار قربانی برجا گذاشت که بیشتر آنها شهروندان عادی از ۹۰ کشور جهان بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421665

مهمترین اخبار ایران و جهان: