نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 10:22

تراکتور چگونه مدعی قهرمانی شد/ شلاق «خمز» بر گُرده بازیکنان سرخ

تیم فوتبال تراکتور که مسیر درستی را برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر در پیش گرفته، با تدابیر مالک باشگاه و سرمربی اسپانیایی این تیم، در فصل بیست و سوم یکی از شانس‌های اصلی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در تازه‌ترین مصاحبه خود در تلویزیون درباره مدیریتش بر این باشگاه گفت: بیش از ۲۰ سال است که تیم‌داری می‌کنم. پیش از تراکتور یک تیم بدون هوادار و بدون حاشیه داشتم. اما شرایط تراکتور کاملاً متفاوت است و با تجربه مدیریت تراکتور در چندین سال اخیر، به بلوغ مدیریتی در فوتبال رسیده‌ام.

وی که برنامه‌ای متفاوت در ابتدای حضورش در این باشگاه داشت به این نتیجه رسید که هیاهوی پوچ هیچ توفیقی برایش به همراه ندارد. از این رو تصمیم گرفت کمتر در امور مدیریتی دخالت مستقیم کند تا تنها با پول‌هایی که خرج می‌کند بتواند نظرات سرمربی مورد اعتماد خود را جلب کرده و راه را برای رسیدن به رؤیای تراکتور هموار کند.

تراکتور چگونه مدعی قهرمانی شد/ شلاق «خمز» بر گُرده بازیکنان سرخ

زنوزی در نقل و انتقالات تابستانی تمام گزینه‌های مد نظر پاکو خمز را جذب کرد. او که اعتقاد ویژه به توانایی فنی خمز دارد حسین پورحمیدی را به تراکتور برگرداند و با خرید بازیکنانی همچون شجاع خلیل زاده، آلوارو خیمنز، مهدی شیری، سیامک نعمتی، علی شجاعی، امیرحسین حسین زاده، سعید آقایی، عارف آغاسی، عارف رستمی، مهدی حسینی و علی شجاعی لیست این تیم را تکمیل کرد. او نه تنها تمام خواسته‌های کادر فنی تراکتور را برآورده کرد بلکه مشکلات مالی تراکتور را نیز برطرف کرد.

زنوزی دست از تغییرات مداوم مدیرعاملی نیز برداشت تا هوشنگ نصیرزاده کارهای اجرایی را پیش برده و او صرفا نقش پرداخت پول‌های کلان را بر عهده بگیرد.

آزادی عمل ارکان فنی و مدیریتی تراکتور سبب برگزاری تمرینات منظم پیش فصل این تیم شد. تراکتوری‌ها طبق برنامه تنظیمی خمز راهی ترکیه شدند و در آنجا سه بازی تدارکاتی انجام دادند. اردویی که ناله تمام بازیکنان تراکتور را به دلیل فشار بالای تمرینات در آورد. سرخ‌ها ساعت ۸ صبح، ۱۵:۳۰ و ۱۹ تمرینات خود را در ترکیه آغاز می‌کردند. سه نوبت تمرینی در اکثر روزهای اردو که توان استقامتی تراکتوری‌ها را افزایش داد.

تراکتور چگونه مدعی قهرمانی شد/ شلاق «خمز» بر گُرده بازیکنان سرخ

بازیکنان باتجربه این تیم همچون شجاع خلیل زاده، سعید آقایی و مهدی شیری چنان فشار تمرینات خمز را بالا دانستند که آن را در سایر تیم‌ها کمتر تجربه کرده بودند. لشگر پر ستاره تراکتور در حالی برای لیگ برتر بیست و سوم آماده شدند که هیچ چیزی جز رؤیای قهرمانی را در سر نمی‌پرورانند.

بدون شک هیچ باشگاهی نظیر تراکتور تمرینات پیش فصل خود را پشت سر نگذاشت. اتفاقی مشابه برای تیم‌هایی نظیر گل گهر سیرجان که دور از حاشیه‌های چند فصل اخیر بازیکن گیری کرد. سپاهان اصفهان نیز تمرینات خود را به موقع شروع کرد اما خریدهای متوالی این تیم باعث شد تا نفرات جدید همچون عیسی آل کثیر، رضا اسدی و کاوه رضایی فرصت کمی برای هماهنگی داشته باشند.

تراکتور چگونه مدعی قهرمانی شد/ شلاق «خمز» بر گُرده بازیکنان سرخ

حالا باید منتظر ماند و دید رقابت تیم‌های مدعی قهرمانی که طبق قرعه بازی‌ها از هفته اول روبروی هم قرار می‌گیرند چه نتایجی را در بر خواهد گرفت. آیا تراکتور با دست فرمان خمز یکه تازی خواهد کرد یا این تیم دچار فرسایش قوای جمسانی بازیکنان خود در طولانی مدت خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424121

مهمترین اخبار ایران و جهان: