نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 21:38

برگزاری اولین رویداد تخصصی الگوی سوم بامحوریت زن مسلمان در قزوین

قزوین- معاون بسیج جامعه زنان سپاه استان قزوین گفت: اولین رویداد تخصصی الگوی سوم با محوریت زن مسلمان در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه محرابی معاونت بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در رابطه با اولین رویداد تخصصی الگوی سوم با محوریت زن مسلمان اظهار کرد: این رویداد توسط مرکز مطالعات و رصد مسائل زن و خانواده "مینودخت" استان قزوین با حضور ۴۰ نفر از بانوان شاخص استان قزوین از جمله اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه و نیز کنشگران تخصصی مسائل زنان در سطح استان برگزار شد.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد؛ ایجاد شبکه‌ی دانشی ذیل مرکز مطالعات و رصد مسائل زن و خانواده است تا نیروها را تقویت کرده و هسته‌های دانایی را به طور تخصصی ایجاد کنیم‌.

مسئول معاونت بسیج جامعه زنان سپاه استان قزوین تصریح کرد: اگرچه مخاطبین این رویداد در سطوح بالایی از سواد و کنشگری هستند اما نسبت به بروز رسانی اطلاعات و توانمندسازی و انسجام فکری و نظری آنها اقدام می‌کنیم تا در حوزه عمل بتوانیم به طور دقیق عملیات تعریف کرده و به سمت حل مسائل زنان در جامعه حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: این رویداد روز گذشته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر در سالن جلسات شهید حسن پور سپاه ناحیه امام حسن (ع) شهرستان قزوین برگزار شد.

محرابی خاطرنشان کرد: استاد مدعو این رویداد آقای دکتر مهدی تکلو؛ دکترای جامعه شناسی جنسیت و پژوهشگر حوزه زن و خانواده بودند که مطالب ارزشمندی را در رابطه هویت زنان و چیستی و چگونگی الگوی زن سوم را از منظر دین و جامعه شناسی به حاضرین ارائه دادند و به شرح نقاط مغفول مانده از هویت زنان پرداختند.

وی در پایان با بیان اینکه مطالب ارائه شده ذیل منظومه فکری مقام معظم رهبری تنظیم شده بود خاطرنشان کرد: رویداد تخصصی الگوی سوم ادامه‌دار خواهد بود و این رویداد تخصصی تا رسیدن به سرمنزل مقصود، ماهی یکبار در سطح استان قزوین برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423821

مهمترین اخبار ایران و جهان: