نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 10:33

برگزاری طرح محفلانه قرآنی در ایلام

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: طرح محفلانه قرآنی در محلات و مدارس استان، همزمان با آغاز سال تحصیلی اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نجفی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: طرح محفلانه قرآنی در مدارس شاخص استان و همچنین در سطح محلات ایلام همزمان با آغاز سال تحصیلی با حضور خانواده‌های علاقه‌مند به معارف قرآنی برگزارخواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه، این طرح در سال تحصیلی گذشته نیز انجام شده است، افزود: محفلانه قرآنی، در سطح مدارس به‌صورت ۱۵ روز یک‌بار و در سطح محلات به‌صورت ماهیانه برگزار می‌شود. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام عنوان کرد: در طرح مذکور یکی از قاریان برتر استانی، یک نفر از حافظان و همچنین یک نفر به‌عنوان تبیین‌گر آیات قرآن حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر اینکه، طی برگزاری این طرح، یک مسابقه نیز در بین همه حاضران در محفل برگزار خواهد شد و به تعدادی از افراد جوایزی اهدا خواهد شد، تصریح کرد: هدف از اجرای چنین طرح‌هایی در محلات و مدارس، آشنایی بیشتر خانواده‌ها و نوجوانان با معارف و فرهنگ قرآنی است.

این مقام مسئول گفت: اجرای طرح در مدارس با فراخوان مدارس دخترانه و پسرانه مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و مشخص کردن یک مدرسه انجام می شود و با حضور دانش‌آموزان، پس از قرائت قرآن توسط قاری و حافظ قرآن، تفسیر آیات تلاوت شده توسط مفسر برای دانش‌آموزان تفسیر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پایان خرداد ماه سال جاری نیز طرح قرآنی اتقان ویژه آموزگاران پایه ابتدایی در ایلام برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1411865

مهمترین اخبار ایران و جهان: