نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 09:49

اجرای حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در مرکز خراسان جنوبی

حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز در بیش از22 هزار و 800 مترمربع از اراضی ملی گودال شن شهرستان بیرجند اجرا شد .

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم علیپور، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پی دست درازی متصرفان به اراضی ملی بیرجند، پرونده قضایی تشکیل و رأی قضایی صادره از اجرای احکام مدنی دادگستری شهرستان به نفع دولت اخذ شد.

وی  اضافه کرد: بنا بر حکم صادره از  شعبه اول اجرای احکام مدنی دادگستری شهرستان  فرمانده  پاسگاه ویژه  حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با حضور ماموران  نیروی انتظامی شهرستان مساحت  ۲۲ هزار و ۸۸۳ مترمربع از اراضی ملی گودال شن  شهرستان بیرجند، ضمن قلع و قمع مستحدثات و خلع ید، رفع تصرف کامل  به بیت المال بازگردانده شد.

وی با توجه به هماهنگی مطلوبی که  مابین اداره منابع طبیعی شهرستان بیرجند، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود دارد و آراء در کمترین زمان صادر می‌شود از آنها تشکر کرد و گفت: حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی وظیفه همگانی است و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:مردم می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع، گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت های جبران ناپذیر به عرصه های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1365121

مهمترین اخبار ایران و جهان: