نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 13:40

تاکید مقامات ترکمنستان و اروپا بر توسعه همه جانبه روابط

سفیر ترکمنستان استوارنامه خود را به رئیس کمیسیون اروپا تقدیم و بر تعهد کشورش به تقویت بیشتر سازوکارهای همکاری دوجانبه در همه زمینه‌های ممکن، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ساپار الوان‌اف» سفیر ترکمنستان در دیدار با «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

در جریان این دیدار سفیر ترکمنستان بر تعهد کشورش به تقویت بیشتر سازورکارهای همکاری دوجانبه در همه زمینه‌های ممکن، تاکید کرد.

دیپلمات ترکمن در بخش دیگری همچنین بر لزوم حفظ تماس‌ها در سطح بالا تاکید و به قصد طرف ترکمن برای سازماندهی سفر رئیس جمهور ترکمنستان به بروکسل برای دیدار با روسای نهادهای اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری اشاره کرد.

رئیس کمیسیون اروپا به نوبه خود با بیان این که از دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان خوشحال خواهد شد، آمادگی تیم خود برای آغاز همکاری مشترک با طرف ترکمنی در این زمینه را تایید کرد.

به گزارش سفارت ترکمنستان در بروکسل، در این دیدار موضوع تعمیق روابط بین دو طرف در زمینه انرژی نیز مطرح شد.

رئیس کمیسیون اروپا از آمادگی دولت ترکمنستان برای گسترش همکاری‌ها در زمینه انرژی استقبال و بر پتانسیل تقویت بیشتر مشارکت‌های آینده در این حوزه اولویت‌دار برای اتحادیه اروپا تاکید کرد.

سفیر ترکمنستان تایید کرد که پیشرفت‌هایی در این مسیر حاصل شده و «عشق آباد» به همراه اداره کل انرژی کمیسیون اروپا قصد دارند به زودی در بروکسل در این مورد گفت‌وگو کنند.

در پایان این دیدار، دو طرف تعهد خود به تقویت روابط بین ترکمنستان و اتحادیه اروپا و افزایش بهره‌وری آنها را اعلام کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420065

مهمترین اخبار ایران و جهان: