نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:03

تظاهرات شبانه در تل آویو/ دایره اعتصابات گسترده‌تر شد+ فیلم

منابع عبری از تشدید اعتراضات جامعه صهیونیستی علیه نتانیاهو در پی تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های عبری با اشاره به تشدید اعتراضات در اراضی اشغالی در اعتراض به تصویب اصلاحات قضایی نتانیاهو، اعلام کردند که در نتیجه تظاهرات شامگاه گذشته، ۱۰ پلیس زخمی و ۱۸ نفر بازداشت شدند.

ناآرامی‌ها پس از آن شدت گرفت که کنست لایحه‌ای لغو برهان معقولیت (مهمترین بخش از اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو) را تصویب کرد، موضوعی که توانایی دیوان عالی رژیم صهیونیستی برای نظارت بر تصمیمات اجرایی کابینه را محدود می‌سازد.

جروزالم پست در این باره گزارش داد که پزشکان نیز دست به اعتصاب زده‌اند. بزرگترین اتحادیه کارگری رژیم صهیونیستی تصمیم به تعلیق ۲۴ ساعته کار پزشکان گرفت و فعالیت برخی بیمارستان‌ها در نتیجه این رخداد، مختل شده است.

روز گذشته با وجود اعتراضات شدید نمایندگان جریان مخالف و تظاهراتی که در بیرون از ساختمان کنست، جریان داشت، در نهایت نمایندگان ائتلاف نتانیاهو اقدام به تصویب طرح اصلاحات قضایی کردند.

این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از تصویب آن، طرح تعدیل اصلاحات قضایی از سوی ائتلاف نتانیاهو رد شده بود و در نتیجه آن نمایندگان مخالف صحن کنست را ترک کردند تا این طرح با ۶۴ رای موافق و بدون حتی یک رای مخالف به تصویب برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400765

مهمترین اخبار ایران و جهان: