نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:47

۵ واحد صنعتی بزرگ در استان قزوین همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: همزمان با هفته دولت ۵ واحد صنعتی بزرگ با حضور مقامات کشوری در استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزیزالله افضلی در جریان بازدید از خبرگزاری فارس استان قزوین که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، امانتداری را از مهمترین شاخصه‌های خبرنگاری ذکر و اظهار کرد: خبرگزاری فارس در سطح کشور و استان فعالیت گسترده‌ای دارد و به عنوان خبرگزاری فعال و زنده، معتبر بوده و مرجع محسوب می‌شود و مردم اعتماد بالایی به این خبرگزاری دارند. 

وی با بیان اینکه استان قزوین در تامین بسیاری از رسته‌های کالایی به عنوان پایلوت کشوری محسوب می‌شود و سهم مارکتینگ این استان اعم از نساجی، شیشه، قطعه سازی خودرو و شوینده‌ها بسیار بالا است، افزود: در هفته دولت ۵ واحد صنعتی بزرگ با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری می‌رسد گرچه تعداد واحدهای قابل افتتاح بیشتر از این تعداد هاست اما درخواست مدیران واحدها افتتاح آنها با حضور رئیس جمهور و مقامات عالی کشور است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اقدامات ستاد احیای واحدهای صنعتی استان قزوین در سال گذشته ادامه داد: در حال حاضر ۳۲۰ واحد غیر فعال در استان قزوین وجود دارد که حدود ۴۰ درصد واحدها مشکلات مدیریتی دارند و مدیران واحدها تمایل به راه‌اندازی مجدد آنها ندارند که تدابیری در دستور کار قرار گرفته تا به چرخه تولید بازگردانده شوند.

افضلی اضافه کرد: در قزوین با کمبود زمین صنعتی مواجه هستیم و بیشترین تقاضای سرمایه گذاری کشور در استان در بخش صنعت رخ می‌دهد که از ظرفیت های حوزه قضایی و ستاد اقتصاد مقاومتی برای بازگرداندن واحدها چرخه تولید استفاده کرده و برنامه ریزی می کنیم.

وی با اشاره به تعیین ردیف بودجه اعتباری برای ستاد احیا و اهمیت ویژه این مهم برای دولت و وزارت صمت اذعان کرد: در قالب دو جلسه در تهران این موضوع پیگیری شده تا سهم استان قزوین مشخص شود که برش استانی ندارد و هرچه در زمینه احیای واحدهای راکد فعالیت داشته باشیم، از سهم متمرکز کشوری می توانیم بیشتر بهره ببریم. بر این اساس در حال برنامه ریزی هستیم تا به واحدهای شناسایی شده را که امکان بازگشت آنها به چرخه تولید وجود دارد، کمک کنیم و آن ها از منابع کشوری بهره‌مند شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434165

مهمترین اخبار ایران و جهان: