نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 11:01

بیمه تنها راه جبران خسارت حوادث غیرقابل پیش بینی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کشاورزان و دامداران می‌بایست با پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه نسبت به بیمه نمودن سازه‌های آبی، ماشین آلات و محصولات کشاورزی به منظور جلوگیری از خسارات غیرقابل پیش‌بینی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیمیرم، مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در حاشیه سفر به سمیرم جهت بررسی وضعیت خسارت بارش‌های اخیر اظهار داشت: حجم خسارات وارده به مناطق مختلف، خصوصاً واحدهای دامداری، انبارهای نگهداری علوفه و همچنین خساراتی به بخش آب‌وخاک مانند قنوات، استخرهای آب کشاورزی، کانال‌های آبیاری، پرورش شیلات و ... واردشده است.

وی افزود: برآوردهای اولیه همکاران ما حاکی از این است که به بیش از ۴۰ واحد دامداری و دو واحد شیلات با ۳۶ میلیارد تومان برآورد خسارت واردشده و لازم به ذکر است به دلیل عدم امکان دسترسی کامل به واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی برآورد فعلی به‌عنوان برآورد اولیه قلمداد شده و بدیهی است به‌محض مساعد شدن جاده‌های دسترسی و در اولین فرصت برآورد دقیق از کلیه واحدها، سازه‌ها و... انجام و گزارش‌ها جامع نهایی به سازمان و مراجع ذی­ربط منعکس خواهد شد.

 مرادمند ضمن ابلاغ دستور برآورد جمع خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان تصریح کرد: فرم‌های مذکور جهت اتخاذ تمهیدات لازم،  برنامه‌ریزی، پیگیری  و در حد توان جبران بخشی از خسارت‌ها با مدیرکل مدیریت بحران استان و مجموعه استانداری ارسال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: کشاورزان و دامداران می‌بایست با پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه نسبت به بیمه نمودن ابنیه، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی به‌منظور جلوگیری از خسارات غیرقابل پیش‌بینی اقدام نمایند و کارشناسان جهاد کشاورزی و مددکاران ترویجی و کشاورزان پیشرو نسبت به ترویج بیمه کشاورزی اقدام کنند.

وی ضمن بازدید از چند واحد دامداری و اماکن و سازه‌های آبی که در اثر بارش باران و برف سنگین خسارت دیده بودند از نزدیک مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی را بررسی کرد. 

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047565

مهمترین اخبار ایران و جهان: