نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 19:11

کاشت ۱۰ میلیون نهال در اردبیل/توسعه فضای سبز با جدیت دنبال می‌شود

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: کاشت ۱۰ میلیون نهال در طول سال در استان اردبیل هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلیزاده عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، در اردبیل اظهار کرد: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و با هدف افزایش سبزینگی و توسعه فضای سبز، قرار است در کشور یک میلیارد نهال در چهار سال کاشته و عمل‌آوری شود.

وی تصریح کرد: سهم استان اردبیل در مدت چهار سال، ۴۰ میلیون اصله نهال است که سالانه ۱۰ میلیون اصله نهال غرس شده و نگهداری از آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ سرانه فضای سبز نصب میانگین کشوری را دارا است و باید تلاش کنیم تا این سرانه با افزایش کاشت نهال و توسعه سبزینگی ارتقا یابد.

قلیزاده افزود: سرانه فضای سبز در کشور به طول متوسط ۱۵ متر مربع است که در استان اردبیل این میزان کمتر از هفت متر مربع است و تلاش بر این است تا با کاهش نهال در مناطق مختلف استان، این سرانه ارتقا پیدا کند.

وی ضرورت فعال‌سازی مراکز تولید نهال را یادآور شد و خاطرنشان کرد: علاوه بر اردبیل، در ۲ شهرستان خلخال و نمین نیز از ظرفیت نهالستان‌ها استفاده خواهیم کرد تا با همراهی بخش خصوصی بتوانیم با تولید ۱۰ میلیون نهال کاشت و غرس این نهال‌ها را در مناطق مختلف استان انجام دهیم.

قلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در هفته منابع طبیعی امسال تلاش بر این است تا بخشی از این تعهدات عملیاتی شود که در جاده‌ها و مسیرهای مختلف همچنین پارک‌های جنگلی کاشت نهال و توسعه فضای سبز جز رویکردهای اصلی خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در کنار کاشت نهال، نگهداری و پشتیبانی از فعالیت‌های انجام شده در سال‌های گذشته در این حوزه هدف‌گذاری شده و امیدواریم نتایج مطلوبی را در توسعه فضای سبز و نهال‌کاری در سطح استان شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036665

مهمترین اخبار ایران و جهان: