نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 13:03

نظرات شهروندان قزوین در مورد عملکرد نانوایی‌ها ثبت خواهد شد

قزوین- مسئول نظارت هوشمند بر نانوایی‌های استان قزوین گفت: با راه اندازی بخش نظرسنجی در سامانه نانینو نظرات شهروندان این استان در مورد عملکرد نانوایی‌‎ها ثبت و ارزیابی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آزیتا اسدی اظهار کرد: فعال سازی بخش نظرسنجی در فاز سوم هوشمندسازی آرد و نان برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک سامانه نظرسنجی نیز برای شهروندان فراهم می‌شود تا مردم نیز بتوانند نانوایی محل سکونت خودشان را نظارت و ارزیابی کنند.

اسدی در ادامه بر رعایت برخی نکات لازم در خرید و فروش نان تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها متصدیان واحدهای صنفی ملزم به رعایت برخی از نکات هستند که باید مورد توجه شهروندان باشد.

این مسئول تصریح کرد: از آنجایی که عملکرد سهمیه آرد یک واحد نانوایی با میزان تراکنش آن‌ها سنجیده می‌شود، بنابراین هرگونه تراکنش صوری و یا غیرمنطقی نه تنها عملکرد مثبت محسوب نمی‌شود، بلکه تخلف بوده و در نهایت به کاهش سهمیه آرد منجر خواهد شد.

اسدی به برخی تخلفات در واحدهای نانوایی اشاره کرد و گفت: خریداران نان دقت کنند برای نان کنجدی حتماً از گزینه کنجدی بر روی دستگاه کارتخوان استفاده کنند و از انتخاب چند نان ساده یا معمولی خودداری کنند؛ چراکه این اقدام برای نانوایی غیرقانونی بوده و قابل پیگیری است.

مسئول نظارت هوشمند بر نانوایی‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مغایر نظام صنفی موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا سریعاً بازرسان سازمان وارد عمل شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035865

مهمترین اخبار ایران و جهان: