نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 16:07

میانگین بارندگی مازندران ۱۶۰ میلی متر از جهان کمتر است

ساری- مدیرکل هواشناسی مازندران میانگین بارش در استان را۶۴۰ میلی متر ذکر کرد و گفت: میانگین بارندگی استان ۱۶۰ میلی متر از جهان کمتر است.

محمدرضا رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر بااشاره به کاهش میانگین بارندگی سالانه در استان گفت: میزان بارندگی سالانه از ۸۰۰ میلی متر به ۶۴۰ میلی متر کاهش یافته است.

وی با اظهار اینکه مازندران استانی پربارش در اذهان مردم است، افزود: اکنون میانگین بارش به ۶۴۰ میلی متر کاهش یافته است هرچند این میزان در رامسر بین هزار تا ۱۲۰۰ میلی متر است اما بقیه مناطق چنین وضعیتی نداریم.

وی میانگین بارش در جهان را ۸۰۰ میلی متر ذکر کرد و گفت: از میانگین دنیا ۱۶۰ میلی متر بارندگی کمتر داریم و بیشتر بارش‌ها روانه دریا می‌شود.

رضوی با عنوان اینکه تا قبل از بارش‌های اخیر میزان بارندگی حدود ۴۷ درصد کاهش داشت، گفت: بارندگی‌های اخیر ۱۰ درصد وضعیت آبی را بهبود بخشید و اکنون در مجموع میزان بارندگی ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی مازندران وضعیت مناطق شرق استان را در حوزه بارندگی بحرانی دانست و گفت: تغییر اقلیم سبب تغییر زمان و مکان بارش‌ها را منجر شده است و در مرکز استان ساری میزان بارندگی‌ها ۵۴ درصد کاهش یافته است.

وی میزان کاهش بارندگی در جویبار را ۶۲ درصد ذکر کرد و گفت: میزان بارندگی در نوشهر نیز نصف شده است.

وی با عنوان اینکه کاهش بارندگی‌ها چالش اساسی در استان ایجاد کرده است برنامه ریزی برای خروج از بحران کم آبی را الزامی دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1036265

مهمترین اخبار ایران و جهان: