نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 16:51

هریس: جنایتکاران جنگی در اوکراین مجازات خواهند شد

معاون رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به سهم بالای کشورش در به راه افتادن جنگ در اوکراین، از محاکمه جنایتکاران جنگی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، معاون رئیس جمهور آمریکا مدعی شد جنایتکاران در جنگ اوکراین باید به دست عدالت سپرده شوند.

«کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در سخنان در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد که روسیه پس از یک سال جنگ در اوکراین تضعیف شده است.

این مقام دولت آمریکا، صرف نظر از جنگ افروزی مستمر کشورش در اوکراین و مشارکت مستقیم در این جنگ، مدعی شد که جنایتکاران جنگ اوکراین از مجازات در امان نخواهند بود.

معاون رئیس جمهور آمریکا، که کشورش رتبه اول را در تجهیز تسلیحاتی اوکراین و شعله ور نگه داشتن آتش جنگ اوکراین دارد، این ادعا را نیز مطرح کرد که حملات هدفمند و گسترده روس ها به غیرنظامیان اوکراینی یک جنایت است. بی شک آنچه روسیه انجام می دهد جنایت علیه بشریت است.

هریس ادامه داد: همه کسانی که مرتکب جنایت شده اند و روسای آنها در این باره پاسخگو خواهند بود.

معاون رئیس جمهور آمریکا تلویحاً نگرانی خود را درباره احتمال پیروزی روسیه در جنگ مطرح کرد و هشدار داد که موفقیت پوتین در جنگ اوکراین دیگر کشورهای مستبد را تشویق می کند که از او الگوبرداری کنند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1043321

مهمترین اخبار ایران و جهان: