نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 20:30

سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مونیخ دیدار کردند

سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار و درباره پیش‌نویس توافق‌نامه صلح بحث کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینتل ریپابلیک، در هفته‌های اخیر بار دیگر تنش‌ها بین ایروان و باکو افزایش یافت، اما سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از دیدار نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در شهر مونیخ آلمان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در حال بحث درباره پیش‌نویس صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان هستند.

پاشینیان پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد ایروان پیشنهاد امضای توافق‌نامه صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به باکو ارائه کرده است.

تنش اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر گذرگاه «لاچین» بود.گذرگاه لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره باغ کوهستانی متصل می‌کند.

در ۱۲ دسامبر، گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، گذرگاه لاچین را که نیروهای حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده‌اند، مسدود کردند. باکو مدعی شد که هدف مسدود کردن هیچ جاده‌ای نیست و خودروها می‌توانند آزادانه در هر دو جهت حرکت کنند، اما ایروان آن را اقدامی تحریک آمیز از سوی باکو با هدف ایجاد یک فاجعه انسانی در منطقه ارمنی نشین قره باغ عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1043465

مهمترین اخبار ایران و جهان: